2011-08-18, 03:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nädu de där stämmer inte, den gröna "plutten" syns bara om en moderator valt att surfa synligt, surfar en moderator osynligt är "plutten" alltid röd.
Jodå. Lyser det grönt vet man att moderatorn/administratören är online. Lyser den rött betyder det däremot inte per automatik att man är offline. Just nu bör ni t ex se min plupp som röd, men jag är i allra högsta grad online en stund till.
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
gasta?

Tycker fortfarande att ett förtydligande vore lite bra. Då andra redan skrivit att en som är moderator i ett forum inte kan ändra delar i ett annat. Så om jag behöver ha något åtgärdat i biologi forumet så hjälper det ju inte att kontakta en moderator i konservativ forumet o vice versa....
Vi använder oss inte av moderatorer som har befogenhet att moderera över hela forumet och jag ser inte varför det skulle bli mer aktuellt att införa sådana nattetid. Dina alternativ är att

a) kontakta moderatorerna i berörd forumdel
b) kontakta en adminstratör
Citera
2011-08-18, 03:33
Medlem
bombaccis avatar
Då tar det 5-10 timmar innan problemet blir åtgärdat. På dagtid går det snabbare.

Men tror inte vi kommer så mycket längre med diskussionen tyvärr.
Citera
2011-08-18, 03:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jodå. Lyser det grönt vet man att moderatorn/administratören är online. Lyser den rött betyder det däremot inte per automatik att man är offline. Just nu bör ni t ex se min plupp som röd, men jag är i allra högsta grad online en stund till.
Ta och läs vad jag skrev istället för att hafsa till nåt inlägg...
Citera
2011-08-18, 04:08
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ta och läs vad jag skrev istället för att hafsa till nåt inlägg...
Du ifrågasatte det admin5 sa. Jag ifrågasatte ditt ifrågasättande. Utöver ditt ifrågasättande hade du rätt, och jag upprepade vad du sa.
Citera
2011-08-18, 06:17
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Då tar det 5-10 timmar innan problemet blir åtgärdat. På dagtid går det snabbare.

Men tror inte vi kommer så mycket längre med diskussionen tyvärr.

Men vad ville du få åtgärdat? Ingen mod kommer att peta i eller radera dina inlägg om de inte bryter mot reglerna (t.ex. är off-topic). Det är inget som behöver akutåtgärdas, du kan få din tillsägelse 5-10 timmar senare
Citera
2011-08-18, 09:48
Medlem
epost72s avatar
Förstår inte riktigt problemet...
Rapportera det aktuella inlägget (med en liten kommentar) själv även om det är ditt eget, den första moderatorn som har befogenhet i den delen ser då rapporten när denne loggar in och kan då åtgärda problemet.
Visst det kan ta tid men å andra sidan är problemet självförvållat.
Det tjänar inte mycket till att kontakta moderatorer som inte har befogenhet i den delen utan möjligen admins som kan åtgärda saker forumet över.
Men ej heller de är inloggade dygnet runt, ty även de är människor och inte robotar.

Rent allmänt kan man väl tycka att om man har problem att skilja sin smurf från sin ordinarie så kan man välja att inte ha samma webbläsare på båda, då kan man ha olika teman osv så minskar man risken att blanda ihop dem.
Citera
2011-08-18, 10:00
Medlem
ABBORREs avatar
"akut moderator" för att det finns klantskallar på FB,,,Nää.

Men en sak man kan undra över varför en del mods är " osynliga " , ja det ser ut som dom inte är online.

Varför?

Förstår egentligen inte varför den funktionen finns.

Hemliga Arne
Citera
2011-08-18, 12:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Förstår egentligen inte varför den funktionen finns.
En del tycker det är viktigt att kunna läsa utan att andra kan se att de är inloggade eller vilka trådar de läser ute i forumet, ungefär som att en del alltid har gardinerna fördragna hemma även när de inte kör upp jättedildos i 2:an/odlar dödsknark/etcetera
Citat:
Hemliga Arne

Citat:
...
Du startade ditt inlägg med ett "Jodå" vilket jag tolkade som en motsägelse till mitt "Nädu" och mitt förrförra inlägg har inga fel vad jag vet.
Citera
2011-08-18, 16:43
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Rent allmänt kan man väl tycka att om man har problem att skilja sin smurf från sin ordinarie så kan man välja att inte ha samma webbläsare på båda, då kan man ha olika teman osv så minskar man risken att blanda ihop dem.

Dagens tips. Tycker man att det är jobbigt så finns det ju på rak arm 5 "stora" browsers man kan köra, borde täcka de flesta behov utan att ens behöva gå in på mer obskyra browsers.

Definitivt lättare än att införa något slags natt-supermod.
Citera
2011-08-18, 18:06
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Du ifrågasatte det admin5 sa. Jag ifrågasatte ditt ifrågasättande. Utöver ditt ifrågasättande hade du rätt, och jag upprepade vad du sa.

Jo men en moderator kan även välja att "surfa osynligt", om den möjligheten är kvar för moderatorena...
Jag var aldrig "offline/online" när jag var mod för jag valde i kontrollpanelen "surfa osynligt" och hade då "vit" plupp. Vilket är kvar än i dag, min vita plupp alltså.
Citera
2011-08-18, 18:12
Medlem
epost72s avatar
Men hur svårt kan det vara att förstå en simpel mening egentligen?
Lyser den gröna pluppen så kan man vara säker på att personen är inloggad/online.
Mer komplicerat än så är det inte.
Citera
2011-08-18, 18:13
Medlem
Empresss avatar
Jag förstår tanken med "akut moderatorn", tanken är ju bra.

Dock i praktiken så skulle det bli att folk skulle utnyttja hellre "akut moderator"-knappen i stället för "rapportera"- knappen.

Så jag skulle ju gissa på att det är inget som majoriteten av moderatorer och admins skulle rösta ja på, om någon moderator skulle lägga det på omröstning i Outlaw..
Sedan så kan man ju ta Epost72 idés i beaktande stället. Då det var en bra idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in