2011-08-18, 01:24
Medlem
bombaccis avatar
Jag har två konton men råkade logga in och ut med bägge mina aanvändarkonton dvs skrev i samma tråd

Vill inte outa mig med den här tråden o mitt andra användarkonto, men nu var olyckan framme för att jag var klumpig. Messat till två-tre moderatorer men de loggar ju in så sällan på vissa forum så nu kommer det stå sådär hela natten

Skulle önska att det fanns en tjänst som var något av "akut moderator" där man kunde få hjälp på direkten.

Bajs vill inte visa min negativa sida med detta användarkonto...
Citera
2011-08-18, 01:29
Medlem
micaeles avatar
Aha!

Nåja, folk har kort minne så det är nog lugnt. Dessutom kan man fundera över vad Flashback kan hjälpa dig med? Vad du har gjort faller helt på din egen lott.
Kanske att det skulle falla under 1.07, men som lekman är det svårt att veta.
Citera
2011-08-18, 01:29
Medlem
zBr9s avatar
Varför redigerar du inte bara det felaktiga inlägget då, så att texten inte syns för andra användare?

Problemet med "akut moderator" är ju att det aldrig finns någon garanti att någon moderator alls är inne på forumet vid varje givet tillfälle.
Citera
2011-08-18, 01:32
Medlem
bombaccis avatar
Jag kan inte det. Min dator är ganska trasig så kan inte citera eller förändra inlägg speciellt ofta.

Så segt att behöva vänta så länge innan åtgärd.

Jag "vann" inget på att skriva med mina båda användarkonton i den tråden o struntar i eventuell tillsägelse ( trist men att bli outad irl är 1000 gånger värre då jag har en väldigt trevlig "profil" i min lilla kommun).
Citera
2011-08-18, 01:35
Medlem
tältpinnes avatar
Trist. Känner igen den där isande känslan när man panikredigerar inlägg efter att ha insett att man var inne på fel konto. Drygt med alla smurfar ibland. Tycker dock inte att din smurf var särskilt mycket att oja sig över, men att du skapade den här tråden var väl lite dumt. Bättre att låta misstaget glömmas bort, om någon sammankopplar kontona så åker de ju på en hurring ändå.
Citera
2011-08-18, 01:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Så segt att behöva vänta så länge innan åtgärd.
Men vad för åtgärd förväntar du dig? Som du vet tar inte Flashback bort något inlägg alls så länge det inte handlar om regelbrott, så varför skulle dom radera ditt?
Och att du skrivit växelvis i samma tråd med olika konton är inte otillåtet per se, så länge du inte diskuterat med dig själv - och det har du inte gjort. Så du lär nog få stå ditt kast här.

Tant Edit: Och som Tältpinne är inne på, hade du inte gjort denna tråd hade ditt misstag gått obemärkt förbi. Nu får du räkna med att ALLA som läsar denna tråd kollar upp vad du gjort och kommer ihåg detta. Man lär så länge man lever.
Senast redigerad av micaele 2011-08-18 kl. 01:44.
Citera
2011-08-18, 01:44
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men vad för åtgärd förväntar du dig? Som du vet tar inte Flashback bort något inlägg alls så länge det inte handlar om regelbrott, så varför skulle dom radera ditt?
Och att du skrivit växelvis i samma tråd med olika konton är inte otillåtet per se, så länge du inte diskuterat med dig själv - och det har du inte gjort. Så du lär nog få stå ditt kast här.

Jag lyckades ta bort inlägget nu.

Alla förstår att det är samma användare som skrivit samma inlägg, så man förstår ju att det var en felinloggning.

Fick logga in och logga ut 30 gånger tills jag lyckades få bort det inlägget. Bästa är att inte logga in o ut hela tiden.

men tycker fortfarande en akut moderator på natten vore en bra ide. Hade någon från min hemkommun sett detta så hade det itne varit så kul.
Citera
2011-08-18, 01:45
Medlem
micaeles avatar
Citat:
men tycker fortfarande en akut moderator på natten vore en bra ide. Hade någon från min hemkommun sett detta så hade det itne varit så kul.
Men vad skulle det göra för skillnad? Du missar knäckfrågan. Ingen moderator skulle ta bort ditt inlägg för att du råkat skriva med fel konto, vart har du fått den feluppfattningen ifrån?
Citera
2011-08-18, 01:47
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men vad skulle det göra för skillnad? Du missar knäckfrågan. Ingen moderator skulle ta bort ditt inlägg för att du råkat skriva med fel konto, vart har du fått den feluppfattningen ifrån?

För att det bryter mot reglerna?

Moderator tar bort inlägg som bryter mot reglerna. Här ber jag t o m om det så det borde inte vara något problem. Nu har jag dock lyckats ta bort skräpet själv, så det gör itne så mycket längre.
Citera
2011-08-18, 01:56
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
För att det bryter mot reglerna?

Moderator tar bort inlägg som bryter mot reglerna. Här ber jag t o m om det så det borde inte vara något problem. Nu har jag dock lyckats ta bort skräpet själv, så det gör itne så mycket längre.
Nej, vanligtvis bryter det inte mot reglerna att skriva i samma tråd. Om du däremot diskuterar med dig själv så är det en annan femma. Jag förstår inte riktigt behovet av en akut-moderator - du kan ju själv redigera ditt inlägg inom en timme.
Citera
2011-08-18, 01:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
En "akut moderator" som alltid är inne en viss tid skulle förmodligen få en hel del att göra då alla skulle vända sig till just den personen, så det finns ju inga garantier för snabbhjälp då heller. Och det är nog ändå ganska få som har liknande problem med att editera sina egna misstag.
Citera
2011-08-18, 01:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nej, vanligtvis bryter det inte mot reglerna att skriva i samma tråd. Om du däremot diskuterar med dig själv så är det en annan femma. Jag förstår inte riktigt behovet av en akut-moderator - du kan ju själv redigera ditt inlägg inom en timme.

Jo jag lyckades fixa inlägget. Men oavsett så vore det bra med en akut moderator, antingen för dessa felaktigheter eller om någon går in o trollar sönder ett forum.

Skulle jag vara ett stort troll hade jag gått in sent på natten o trollat sönder hela forumet då ingen moderator dyker upp förrän på morgonen.

Hoppas jag inte blir varnad nu, men jobbade verkligen för att få bort inlägget själv, messat moderator o till slut lyckades jag editera mitt cp inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in