2011-08-18, 02:04
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jo jag lyckades fixa inlägget. Men oavsett så vore det bra med en akut moderator, antingen för dessa felaktigheter eller om någon går in o trollar sönder ett forum.

Skulle jag vara ett stort troll hade jag gått in sent på natten o trollat sönder hela forumet då ingen moderator dyker upp förrän på morgonen.

Hoppas jag inte blir varnad nu, men jobbade verkligen för att få bort inlägget själv, messat moderator o till slut lyckades jag editera mitt cp inlägg.
Kan säga att vi moderatorer jobbar dygnet runt - alla har olika dygnsrytm
Folk som spammar har en tendens att göra det på natten, men upptäcks ofta ändå.

Varför skulle du bli varnad förresten?
Citera
2011-08-18, 02:08
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Kan säga att vi moderatorer jobbar dygnet runt - alla har olika dygnsrytm
Folk som spammar har en tendens att göra det på natten, men upptäcks ofta ändå.

Varför skulle du bli varnad förresten?

Jo....skulle vara schysst dock med någon knapp typ brevid regler "kontakta akutmoderator" där de moderatorerna som är inloggade på nätterna kunde anmäla sig till för att de som har akuta ärenden kunde trycka på för att få hjälp snabbare eller åtminstone uppmärksamma problemet snabbare.

Men visst, det kan vara en fördel med att ha en gömd moderator också, som tar hand om supertrollen i det fördolda

Jo man blir ju varnad om man har två konton o skriver i samma tråd? Men tog bort det inlägget som sagt, så hoppas att de är snälla mot mig denna gång.
Citera
2011-08-18, 02:38
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Jo....skulle vara schysst dock med någon knapp typ brevid regler "kontakta akutmoderator" där de moderatorerna som är inloggade på nätterna kunde anmäla sig till för att de som har akuta ärenden kunde trycka på för att få hjälp snabbare eller åtminstone uppmärksamma problemet snabbare.

Men visst, det kan vara en fördel med att ha en gömd moderator också, som tar hand om supertrollen i det fördolda

Jo man blir ju varnad om man har två konton o skriver i samma tråd? Men tog bort det inlägget som sagt, så hoppas att de är snälla mot mig denna gång.
Eftersom att vara mod är ett ideellt arbete så tror jag inte att det skulle locka så många
Däremot kan du ju se vilka som är online och kontakta dem - dock kan man inte göra något om man inte är mod i forumet det handlar om.
Citera
2011-08-18, 02:56
Medlem
Allaks avatar
Fan killen, alla kan ju göra ett misstag och råka posta fel osv men det största misstaget du gjorde var att starta denna tråden om du förstår.

Jag kan även förstå att du känner ett stort behov av en "akut" moderator nu, men det är väl inte världens idé, en grej hade dock kanske varit att man hade en spalt eller något där man såg vilka mods som var online. Eller vad säger ni?
Citera
2011-08-18, 02:57
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Nu fanns det ju en admin online hela tiden men denne kontaktades inte...

Någon akutmoderator lär det inte införas pga många olika skäl så det bästa tipset är att hålla koll på sina användare. Det kommer man långt med.

(akut)admin5
Citera
2011-08-18, 02:58
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
en grej hade dock kanske varit att man hade en spalt eller något där man såg vilka mods som var online. Eller vad säger ni?

Finns nere i högra hörnet. "Moderatorer" heter den.

admin5
Citera
2011-08-18, 03:01
Medlem
bombaccis avatar
Nu fanns det ju en admin online hela tiden men denne kontaktades inte...

Någon akutmoderator lär det inte införas pga många olika skäl så det bästa tipset är att hålla koll på sina användare. Det kommer man långt med.

(akut)admin5

CITAT

Men det står ju bara vilka som är moderatorer men inte om de är inloggade eller ej...

skickade till moderatorn i det aktuella forumet o någon till.
Citera
2011-08-18, 03:04
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Men det står ju bara vilka som är moderatorer men inte om de är inloggade eller ej...

skickade till moderatorn i det aktuella forumet o någon till.

Lyser det en grön liten "plutt" bredvid resp moderator/admin så betyder det att han/hon är online på forumet.

admin5
Citera
2011-08-18, 03:07
Medlem
bombaccis avatar
Ok, synd att jag inte kan se dessa så ofta. Vet inte vad som är fel på min dator men kan sällan citera, se vilka som är inloggade eller editera mina inlägg. En gång av 100 funkar det men inte annars.
Citera
2011-08-18, 03:14
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ok, synd att jag inte kan se dessa så ofta. Vet inte vad som är fel på min dator men kan sällan citera, se vilka som är inloggade eller editera mina inlägg. En gång av 100 funkar det men inte annars.

Då är det väl att föredra att du fixar din dator innan du börjar gasta om "akutmoderatorer"?

Vi säger så.

admin5
Citera
2011-08-18, 03:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Lyser det en grön liten "plutt" bredvid resp moderator/admin så betyder det att han/hon är online på forumet.
Nädu de där stämmer inte, den gröna "plutten" syns bara om en moderator valt att surfa synligt, surfar en moderator osynligt är "plutten" alltid röd.
Citera
2011-08-18, 03:16
Medlem
bombaccis avatar
gasta?

Tycker fortfarande att ett förtydligande vore lite bra. Då andra redan skrivit att en som är moderator i ett forum inte kan ändra delar i ett annat. Så om jag behöver ha något åtgärdat i biologi forumet så hjälper det ju inte att kontakta en moderator i konservativ forumet o vice versa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in