• 1
  • 2
2011-08-17, 23:07
Medlem
Mc.Byls avatar
Vad skulle hända om man la sig en kväll för att sova, somna och drömde om förevigt.

Man ligger och sover i kanske 12 timmar, men man drömmer om en evighet.
Man kan alltså inte dö i drömmen. Man lever vanligt med hjärnan drar ut på tiden i evigheter.
Hjärnan tror att man är fast i drömmen i evigheter men man sover bara 12 timmar.

Fattar ni? Ni kan få en bättre förklaring annars
Är det möjligt och i så fall, vad skulle hända?
Citera
2011-08-17, 23:24
Medlem
Zhaktahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mc.Byl
Vad skulle hända om man la sig en kväll för att sova, somna och drömde om förevigt.

Man ligger och sover i kanske 12 timmar, men man drömmer om en evighet.
Man kan alltså inte dö i drömmen. Man lever vanligt med hjärnan drar ut på tiden i evigheter.
Hjärnan tror att man är fast i drömmen i evigheter men man sover bara 12 timmar.

Fattar ni? Ni kan få en bättre förklaring annars
Är det möjligt och i så fall, vad skulle hända?
vadå är det möjligt, jag har drömt massa långa drömar en natt, definiera "evigheter" för nog fan har jag drömt några livstider nån natt, dock så kommer man ju bara ihåg lite när man vaknar..
Citera
2011-08-17, 23:24
Medlem
Fettopappas avatar
Hamna i en sömnpsykos och försvinna
Nä, men ingen aning. Någon lär ju med all sannorlikhet försöka väcka dig.

Men om man dör så kanske man drömmer för evigt, vem vet.
Citera
2011-08-17, 23:27
Medlem
Mc.Byls avatar
Jag menar utan att bli väckt.

Man kommer vakna om 12 timmar, det är säkert! Men man drömmer ändå i en oändlighet.
Kanske lite svårt att förstå vad jag menar
Citera
2011-08-17, 23:35
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhaktah
vadå är det möjligt, jag har drömt massa långa drömar en natt, definiera "evigheter" för nog fan har jag drömt några livstider nån natt, dock så kommer man ju bara ihåg lite när man vaknar..

Mannen, du drömmer i drömmen i evigheter. Men du kommer ändå vakna om några timmar. Det går inte att förklara bättre.
Citera
2011-08-17, 23:36
Medlem
Zhaktahs avatar
Citat:

Man kommer vakna om 12 timmar, det är säkert! Men man drömmer ändå i en oändlighet.
haha en aning, drömmer du för alltid så drömmer du för alltid... då tar det ju aldrig slut?
Om du däremot drömmer i 12 verkliga timmar så drömmer du länge, du kan ju inte göra både och.
Citera
2011-08-17, 23:38
Citat:

Skulle man komma ihåg att man har drömt i en evighet efter dessa 12 timmar?
Citera
2011-08-17, 23:39
Medlem
Mc.Byls avatar
Haha men OM man tänker att det går.

Du drömmer i en evighet, men du vaknar om 12 timmar. Kommer hjärnan hinna bli gammal, men kroppen fortsätter vara lika gammal?

Jag menar, om man drömmer i en "evighet"(Fast vaknar om 12 timmar) kanske hjärnan hinner utvecklas och bli gammal. Medans din kropp mår lika bra som 12 timmar innan. Hjärnan kanske tom hinner dö?
Citera
2011-08-17, 23:40
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Skulle man komma ihåg att man har drömt i en evighet efter dessa 12 timmar?

Njaaa. Om man skulle, hur fan skulle det gå till? Ganska schysst
Citera
2011-08-17, 23:50
Citat:
Haha men OM man tänker att det går.

Du drömmer i en evighet, men du vaknar om 12 timmar. Kommer hjärnan hinna bli gammal, men kroppen fortsätter vara lika gammal?

Jag menar, om man drömmer i en "evighet"(Fast vaknar om 12 timmar) kanske hjärnan hinner utvecklas och bli gammal. Medans din kropp mår lika bra som 12 timmar innan. Hjärnan kanske tom hinner dö?
Detta kanske händer de som dör i sömnen av massiv hjärnblödning

Citat:
Njaaa. Om man skulle, hur fan skulle det gå till? Ganska schysst
Ja, de hade nog varit en ganska speciell känsla att ha erfarit en evighet efter en natts sömn.

Om man inte kommer ihåg att man upplevt en evighet blir det väl ingen skillnad? Det hela blir då mer som en reinkarnation, som inträffar mellan två liv, istället för före och efter ett liv.
Citera
2011-08-17, 23:53
Medlem
kvertys avatar
en drömversion av dig kanske stannar kvar i drömmen så tiden fryser när du vaknar upp i detta relativa universum.
Citera
2011-08-17, 23:59
Medlem
Mc.Byls avatar
Så då kan man kontrollera tiden menar du? Om man lär sig kontrollera drömmen dvs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in