2011-08-17, 22:06
Medlem
Hej, nu är jag lagom förbannad..

Jag har en undansparad mapp på min D disk som heter Old. I denna mappen ligger mitt tidigare installerade C system med windows mappen, program mappen och Users mapp. Den tar 50 GB utrymme på min D disk och jag vill ta bort den.

När jag försöker ta bort den så står det bara någon i stil med "Kan inte ta bort amd64. Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används."

Vad i helvete ska jag göra? Detta systemet används ju inte eftersom det bara är ett gammalt sparat på min D disk. Mitt system ligger på C just nu och det gör det alltid.

Vad i helvete ska jag göra? Pallar inte ha 50gb som bara skräpar på disken men helvetes idiot windows säger emot mig. HJÄLP MIG SNÄLLA
Citera
2011-08-17, 22:19
Medlem
frellis avatar
Du kan testa att gå till Start->Alla program->tillbehör->Systemverktyg->Diskrensning. Där kan man bocka i att ta bort gamla Windowsinstallationer om några sådana hittas. Om du har tur så finns det alternativet för dig.
Citera
2011-08-17, 22:22
Medlem
salxars avatar
MBAM har ett program som tar bort sånt som är "låst". Ladda ner det
Citera
2011-08-18, 14:27
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Hur blir det om du startar datorn i felsäkert läge?

Går mappen att radera då???
Citera
2011-08-18, 16:26
Medlem
Testa programmet Unlocker. Brukar funka
Citera
2011-08-18, 16:27
Medlem
Hmm.. fast kanske inte på hela mappar.. Har aldrig testat på det, men annars är felsäkert läge en lösning som burkar funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in