2011-08-20, 12:38
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Spelar det någon roll om hon har blivit "riven" av kniven eller huggen?

Frågan är väl snarare... Vad är det för en idiot som ger sig på en 18 årig tjej med en kniv så att hon blöder när hon är ute och joggar?
Spelar roll och spelar roll, det kan väl fortfarande vara intressant för tråden till skillnad från ditt värdelösa inlägg.
Citera
2011-08-20, 12:42
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Har också hört att hon snarare blev "riven" på ryggen än stucken.
Kom igen, hur uppenbart måste det bli för att ni ska fatta?

Varulvsattack naturligtvis.
Citera
2011-08-20, 12:56
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Spelar roll och spelar roll, det kan väl fortfarande vara intressant för tråden till skillnad från ditt värdelösa inlägg.

Exakt. Det är förjävligt att tjejer inte ska kunna vara ute med hunden utan att bli angripna. Jag är för uthängning men det kan ju inte vara det enda diskussionsämnet i en tråd om brott.

OnT:
Själv är jag skeptisk till en smörkniv om hon inte märkt den trots att det gett blodvite.

Men om hon blivit riven av något som gav blodvite så tror jag det är mer sannolikt att hon inte uppfattade det förrän någon annan såg det. Hon har ju tydligen märkt att GM gjort något, men inte förtsått att hon blivit skadad.
Citera
2011-08-20, 14:11
Medlem
Kommer GM's namn att komma ut någongång?
Citera
2011-08-20, 14:15
Medlem
Tralfamadores avatar
Jag bor i Hummelmora och brukar jogga i spåret. Det känns milt sagt olustigt det som hänt. Motiv skulle vara bra att veta iaf.

Viksjö är för övrigt väldigt lugnt. Det ligger geografiskt avskärmat från grannorterna med skogar och ängar. De som bor här är alla stabila medelklasshem upp till överklass och jag har aldrig känt mig så trygg som jag gör här. Krossade busskurer och annat småbus existerar i varje håla så givetvis är det inget Viksjö är helt befriat från.
Citera
2011-08-20, 19:11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Jag bor i Hummelmora och brukar jogga i spåret. Det känns milt sagt olustigt det som hänt. Motiv skulle vara bra att veta iaf.

Viksjö är för övrigt väldigt lugnt. Det ligger geografiskt avskärmat från grannorterna med skogar och ängar. De som bor här är alla stabila medelklasshem upp till överklass och jag har aldrig känt mig så trygg som jag gör här. Krossade busskurer och annat småbus existerar i varje håla så givetvis är det inget Viksjö är helt befriat från.

Väldigt lugnt nej polishelikoptern brukar snurra där över när gängen härjat i centrum på kvällarna. Området har sin potential, Viksjö Gård är mig veterligen fortfarande hem för narkomanvård av unga. Alkis och dårhemmet på Arrendevägen finns kvar. De socialaförturerna är rikligt förekommande och hyresrätterna att placera dem i finns det gott om, hyresrättsradhus är vanligt förekommande.
Citera
2011-08-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13483391.ab

jävlar vilka psykfall det finns i det här landet alltsa. är det inte dags att infora mentalsjukhusen igen snart? Vad vore sa jävla fel med det egentligen? Oppenvarden funkar ju inte onekligen

Kan inte annat än att hålla med. Alla människor klarar uppenbarligen inte att vistas ute i samhället.
Citera
2011-08-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Vem kan vara så hemsk mot nåra stackars niner... hugaligen. Fan jag måste ut med hunden snart... nån i Linköping som har en kevlarväst att låna ut en halvtimme?

;D
Citera
2011-08-21, 08:21
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Väldigt lugnt nej polishelikoptern brukar snurra där över när gängen härjat i centrum på kvällarna. Området har sin potential, Viksjö Gård är mig veterligen fortfarande hem för narkomanvård av unga. Alkis och dårhemmet på Arrendevägen finns kvar. De socialaförturerna är rikligt förekommande och hyresrätterna att placera dem i finns det gott om, hyresrättsradhus är vanligt förekommande.
Ja, Compton och Harlem kan slänga sig i väggen. Här kommer radhussvenssonghettot Viksjö och visar hur urban storstadskriminalitet och anarki kan se ut. Jag ska ta med mig ett filat paraply nu när jag ska ut på promenad som inte bara skyddar mot duggregn.
Citera
2011-08-21, 08:50
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore

Överklass i Viksjö? Tillåt mig småle.
Citera
2011-08-21, 13:09
Medlem
frellis avatar
Viksjö är faktiskt ganska stökigt. Extremt många fjortisgäng som glider omkring och tjafsar hela nätterna.
Citera
2011-08-21, 15:25
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Överklass i Viksjö? Tillåt mig småle.
Jag tillåter dig att småle men du menar att de inte finns de som deklarerar väldigt högt i Viksjö? Det finns en hel del fina villor för den delen med i Viksjö.

I ett samhälle med 15000 händer det alltid lite skit, det är oundvikligt men överlag är det ett superlugnt område, speciellt Hummelmora.
Senast redigerad av Tralfamadore 2011-08-21 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in