• 1
  • 2
2011-08-17, 16:10
Medlem
Kondomjannes avatar
Hej, har stött på ett litet problem med min dator.

Fick idén att defragmentera hårddisken för en stund sedan. Navigerade mig in till "Defragmentera hårddisken" och klickade på ikonen. Får som svar att "Det går inte att starta Diskdefragmenteraren eftersom schemaläggartjänsten inte körs. Starta schemaläggartjänsten och försök igen."

Jag går då in på schemaläggaren men får som svar att "Fjärrdatorn kunde inte hittas." Jag är inte så haj på vad det innebär och googlade runt lite utan resultat. Vänder mig nu till er i hopp om en lösning på mitt problem

Har en MSI GX740 (laptop) om det spelar någon roll.
Citera
2011-08-17, 16:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2011-08-17, 16:17
Medlem
Kondomjannes avatar
Windows 7.
Citera
2011-08-18, 14:41
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Har du fipplat med tjänsterna???? T.ex. i något försök att "Optimera" Windows????

Det verkar troligen som om du (eller någon annan) stängt av tjänsten Task Scheduler

Ändra så den startar automatiskt samt antingen starta om datorn eller starta tjänsten!

(Funkar det inte då så kolla i loggboken!)
Citera
2011-08-18, 17:14
Medlem
Kondomjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Har du fipplat med tjänsterna???? T.ex. i något försök att "Optimera" Windows????

Det verkar troligen som om du (eller någon annan) stängt av tjänsten Task Scheduler

Ändra så den startar automatiskt samt antingen starta om datorn eller starta tjänsten!

(Funkar det inte då så kolla i loggboken!)

Så vitt jag vet har jag inte ändrat nånting för att optimera Windows. Har lösen på datorn och låser den alltid när jag går ifrån den så inte så troligt att någon annan har gjort nåt på den heller.

Så fort jag öppnar Task Scheduler/Schemaläggaren så kommer det upp en ruta där det står "Fjärrdatorn kunde inte hittas." Har inte en jaevla aning om vad det betyder.
http://img651.imageshack.us/img651/4...lggarerror.png

När jag öppnar loggboken kommer ett NYTT felmeddelande upp som lyder "Händelseloggtjänsten är inte tillgänglig. Kontrollera att tjänsten körs." Jag uppdaterar skiten och detta kommer upp: http://img94.imageshack.us/img94/5383/loggbokerror.png

Fattar inte ett jota, vafan?
Citera
2014-09-24, 13:11
Bannlyst
Jag har samma problem. Ingen som vet hur man löser det?
Citera
2014-09-24, 14:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Jag har samma problem. Ingen som vet hur man löser det?

Det här programmet kanske kan fixa det http://www.tweaking.com/content/page...ll_in_one.html - # 4 - 26 eller 27 är väl rimligt att prova med . Börja med 26 - prova eventuellt sedan 27 och sist # 4 .

Gör annars som det står i tråden - kolla loggarna vad de säger !
Citera
2014-09-24, 14:36
Bannlyst
Tjänsten schemaläggaren på måldatorn kan ine kontaktas. Kontrollera att tjänsten körs korrekt och använd sedan åtgärden "anslut till en annan dator" för att försöka ansluta igen

Tjänsten task scheduler på lokal dator startade och stoppade igen. Vissa tjänster stoppar automatiskt om de inte används av andra tjänster eller program.

Vad menas med det här?

Vet inte vad som har hänt. Varken Windows Update eller Diskdefragmenteraren verkar fungera..
Citera
2014-09-24, 15:10
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tjänsten schemaläggaren på måldatorn kan ine kontaktas. Kontrollera att tjänsten körs korrekt och använd sedan åtgärden "anslut till en annan dator" för att försöka ansluta igen

Tjänsten task scheduler på lokal dator startade och stoppade igen. Vissa tjänster stoppar automatiskt om de inte används av andra tjänster eller program.

Vad menas med det här?

Vet inte vad som har hänt. Varken Windows Update eller Diskdefragmenteraren verkar fungera..

Provade du att köra Windows repairs ?

Kollade du vad loggarna säger ?
Citera
2014-09-24, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Provade du att köra Windows repairs ?

Kollade du vad loggarna säger ?

Jag vågar inte ladda ner fler gratisprogram

Vad händer om jag kör en Systemåterställning till 6 dagar tidigare?

Kan det hjälpa tro?
Citera
2014-09-24, 15:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag vågar inte ladda ner fler gratisprogram

Vad händer om jag kör en Systemåterställning till 6 dagar tidigare?

Kan det hjälpa tro?

programmet är 100% okej - jag lovar !

Ja det kan eventuellt hjälpa !
Citera
2014-10-11, 12:56
Bannlyst
Glömde skriva att jag löste det. Gjorde bara en systemåterställning och problemet löste sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in