Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-15, 21:59
  #325
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Nu var inte mitt inlägg riktat mot just dig då du bara vill avskaffa monarkin och det får du givetvis tycka. Jag riktade mitt inlägg till idioterna som önskar ett missfall och dom som vill avskaffa monarkin bara för att det är något gammalt och orört. Det gör mig lite irriterad. Sverige som stat är också från medeltiden, ska vi avskaffa den med menar du? Att något är från medeltiden betyder knappast att det skulle vara dåligt - Det är gammalt.


Ah, tog åt mig lite i onödan då. Nej, givetvis önskar jag inte att Victoria ska få missfall, dels på grund av att jag inte önskar livet ur ett barn som verkligen inte bett om vilken familj han/hon ska födas in i, dels för att det är något hemskt att uppleva (har själv fått missfall) och dels för att det ju inte skulle göra den minsta skillnad för om vi har monarki eller republik.

Anledningen att jag önskar avskaffa kungahuset är att jag anser att man i en modern demokrati inte ska ärva sitt ämbete. Tänk om statsministerposten alltid gick till hans förstfödde/a. Vi skulle ju aldrig bli av med Alliansen...

Visst anser jag också att det kostar alldeles för mycket, men det är ju ett ganska tamt argument egentligen då en president skulle kosta minst lika mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback