2017-10-07, 17:11
Medlem
Hejsan tänkte bara kolla om det går att köpa tramadol eller nåt annat kul på apotek i gran canaria las palmas? ska dit en vecka och vill inte behöva ta med mig i resväskan om det går att köpa... undrar också om man måste ha legit anledning till att vilja ha det eller om dom ger det till folk som ska ta recreationellt?
Citera
2017-10-07, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RabiesTOPDOG
Nyss hemkommen från Spanien och inga problem att handla följande utan recept

Imovane
Tramadol
Lyrica
Kodein (28.3mg tabs)
Finns det receptfritt på apotek eller behöver man ge personalen där en slant för att få det?
Citera
2017-10-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Hejsan tänkte bara kolla om det går att köpa tramadol eller nåt annat kul på apotek i gran canaria las palmas? ska dit en vecka och vill inte behöva ta med mig i resväskan om det går att köpa... undrar också om man måste ha legit anledning till att vilja ha det eller om dom ger det till folk som ska ta recreationellt?

edit vad ska man säga till personalen att man vill ha tramadol eller painkillers o låtsas ovetande om att de är morfin
Citera
2017-10-12, 08:34
Medlem
gran canaria apotekt utbud

Hej ska snart till Gran Canaria finns det något roligt på apoteket där eller är den tiden förbi. Söker helst kodien då det är halv omöjligt att hitta i Sverige. Men tar gärna emot info om det finns något annat att handla där på apotkenen
Citera
2017-10-12, 08:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winerbro
Hej ska snart till Gran Canaria finns det något roligt på apoteket där eller är den tiden förbi. Söker helst kodien då det är halv omöjligt att hitta i Sverige. Men tar gärna emot info om det finns något annat att handla där på apotkenen
Har du recept kan du handla kodein. Utan recept så är det starkaste Panodil eller Ipren...
Citera
2017-10-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har du recept kan du handla kodein. Utan recept så är det starkaste Panodil eller Ipren...

Du kan handla kodein utan recept, det förekommer att personalen på apoteken hävdar att det krävs recept, om detta inträffar gå till ett annat apotek.

Tabletter som du kan fråga efter:
  • Cod-Efferalgan, brustablett (500mg/30mg)
  • Analgiplus, ej brus (500mg/30mg)
Citera
2017-10-12, 10:40
Medlem
Jofs avatar
Samma regler som i Sverige, vad jag vet.
Däremot har dom sömntabletter Melantonin i hälsokostaffärer. Som kostar mycket i Sverige.
Citera
2017-10-12, 11:54
Medlem
är det verkligen samma regler tänkte på att gran canaria inte ingår i EU väl ?
Citera
2017-10-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winerbro
är det verkligen samma regler tänkte på att gran canaria inte ingår i EU väl ?

Kodein med paracetamol är receptfritt i Spanien, även på Grand Canaria.

Det finns dock instruktioner till apoteken att vara varsamma med försäljning till "utlänningar" (enligt personal på apotek).

Brukar inte vara några som helst problem att köpa en mindre mängd, typ två askar a 20 tabletter.
Citera
2017-10-12, 12:41
Medlem
På Kanarie-Öarna kan du köpa Tramadol över disk på apotek, även kodein som ovan nämnde. Är från en av öarna ursprungligen och varenda gång jag vart där har de gått bra, utan frågor.. Men jag ser iofs lite mer spansk ut än en klassisk svensk, speciellt om jag får lite sol, och min spanska är väl antagligen lite bättre än de flesta svenskar.

Köp en solkräm för barn samtidigt typ, så du verkar vuxen.. De kan du smörja in dina tatueringar med också (om du har några) så blir de inte blekta lika snabbt.

Edit: Jag undrar om någon vart i Ryssland/Moskva? Och vet vad man får köpa över disk där? Ska nämligen dit på jobb snart och hade vart kul att kunna mysa på med lite tramadol etc och kanske ett par blå
Citera
2017-10-14, 11:29
Medlem
Är nere på gran canaria i skrivande stund och kan ju inflika att det absolut inte är nåt problem att ordna det man vill ha bara man har lite vilja och jävlar anamma. Gick själv runt igår och fråga på några apotek om tramadol kodein osv men Ala apotek ja va på så att de va recept som gällde förutom på en blandning av team och paracetamol jag fick köpa utan recept de va tabletter på 37 mg tram och 300 mg paracetamol men jag fråga snällt vart jag kunde Hitta en doktor och hon pekade mig några meter bort där de hade en mottagning dock ångrar jag att jag bara tog första bästa doktor för de tog 90 euro för en konsultation men han frågade i princip vad jag ville ha för nån ,edicin 😀 sorry för långt inlägg . Kan tillägga att röka översvämmat här bara att fråga nån lite yngre kille som du ser sitter o röker om han kan hjälpa dig och det funkar 9 fall av 10 visst du kanske får betala lite överpris men jag ordnade det på cirka 30 min och de var u fortfarande billigare än i sverige
Citera
2017-11-12, 00:46
Medlem
Hur tillgängligt är benzo i Berlin? droger florerar ju i staden men har aldrig stött på just benzo och det kan ju behövas med tanke på hur hårt det kan bli där nere med festandet,

Så vart ska man stå och vem ska man fråga, någon som vill dela med sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in