2011-08-17, 01:31
Medlem
xurras avatar
En tråd som bryter mot allt detta borde väl ändå låsas?
Eller i alla fall låsas temporärt och rensas upp?

1.04. Att uppvigla till brott är förbjudet
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet
1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet

0.02. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum
0.03. Håll er till ämnet i tråden
0.07. Använd spoilerfunktion när du publicerar känslig information
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Tycker inte flashback ska användas för personliga vendettor.
Speciellt inte när vartannat inlägg antingen bryter mot reglerna eller mot netiketten.
Senast redigerad av xurra 2011-08-17 kl. 01:36.
Citera
2011-08-17, 01:41
Medlem
Stockos avatar
Använd rapportfunktionen för att rapportera inlägg som bryter mot flashbacks regler.
Citera
2011-08-17, 01:45
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Använd rapportfunktionen för att rapportera inlägg som bryter mot flashbacks regler.

Har redan gjort det.

Men den där diskussionen går inte att ha på ett forum.
Speciellt inte när det bara är oneliners och offtopic i hela tråden.

"Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas."

Visst den har läsvärde, men ingen som helst kvalitet.
Citera
2011-08-17, 02:05
Medlem
Det var den mest intressanta tråden jag läst på länge och med tanke på att TS i den tråden vill få lite rättvisa och få bort kräk som förstör livet för människor i filipstad.
Så är det väl inte konstigt att det blir en del små regel brott men det får mod varna för då kanske... jag tycker ändå det är för en god sak!
Han vill ej att mer ska lida som han och systern gjort...
Citera
2011-08-17, 02:18
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Det var den mest intressanta tråden jag läst på länge och med tanke på att TS i den tråden vill få lite rättvisa och få bort kräk som förstör livet för människor i filipstad.
Så är det väl inte konstigt att det blir en del små regel brott men det får mod varna för då kanske... jag tycker ändå det är för en god sak!
Han vill ej att mer ska lida som han och systern gjort...

Jag vet inte vilken värld du lever i, men att bryta mot 1.06 är inte ett litet regelbrott.

Och när debattörerna uppenbarligen inte klarar av att föra en diskussion utan att massa regler bryts så borde tråden låsas permanent, eller låsas temporärt, rensas och sen öppnas igen.
Citera
2011-08-17, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Jag vet inte vilken värld du lever i, men att bryta mot 1.06 är inte ett litet regelbrott.
Nehe men nu är det så det är... dom får väl ta sitt straff då eller så väljer folk att blunda det avgör mod förmodar jag...
Sen att du vill ha straff för regelbrott kan jag köpa..fel är alltid fel men i detta fallet kanske det ses mellan fingrarna jag vet inte men.
Citera
2011-08-17, 03:38
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra

Och när debattörerna uppenbarligen inte klarar av att föra en diskussion utan att massa regler bryts så borde tråden låsas permanent, eller låsas temporärt, rensas och sen öppnas igen.

Att låsa tråden för att det inte går att debattera ämnet går ju rakt emot FBs principer så det görs väldigt sällan, för att underdriva.
Att låsa och rensa tråden kommer säkert att ske om modsen i berörd avdelning anser det nödvändigt så jag kan bara ge ett generellt råd: fortsätt skicka RP på såna inlägg så underlättar du iaf jobbet för de stackarna.
Citera
2011-08-17, 09:50
Medlem
Medicinens avatar
Jag kan också tycka att det i vissa avseenden är en tveksam tråd. Jag har inte läst hela läste den till igår morse ungefär. Slutade efter det för det är svårt att läsa >500 inlägg per dag om man ska göra något annat också.
Men angående regel 1.06, vilken användare är det som blivit outad (förutom TS, men det var ju hans eget val.)? För för regeln avser ju att skydda användare på FB. Dvs man får inte på något sätt koppla samman någons nick med en person. Är det gjort i den tråden menar du? I så fall tycker jag också att inlägget naturligtvis raderas och att den användare som begått brottet ska stängas av.

Lite OT:
Angående mina tveksamheter till tråden grundar de sig snarare på att den ena parten står oemotsagd. Men som alltid ska man ju läsa allt med kritiska ögon. Det finns ju andra platser på internet där man kan läsa om denna historia. Bl a i Expressen fick TS mamma komma ut och berätta delar av sin version. Till storlek och informationsmängd var inte den artikeln tillnärmelsevis i paritet med det TS har haft möjlighet att skriva här på FB.
Citera
2011-08-17, 09:54
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Jag kan också tycka att det i vissa avseenden är en tveksam tråd. Jag har inte läst hela läste den till igår morse ungefär. Slutade efter det för det är svårt att läsa >500 inlägg per dag om man ska göra något annat också.
Men angående regel 1.06, vilken användare är det som blivit outad (förutom TS, men det var ju hans eget val.)? För för regeln avser ju att skydda användare på FB. Dvs man får inte på något sätt koppla samman någons nick med en person. Är det gjort i den tråden menar du? I så fall tycker jag också att inlägget naturligtvis raderas och att den användare som begått brottet ska stängas av.

Lite OT:
Angående mina tveksamheter till tråden grundar de sig snarare på att den ena parten står oemotsagd. Men som alltid ska man ju läsa allt med kritiska ögon. Det finns ju andra platser på internet där man kan läsa om denna historia. Bl a i Expressen fick TS mamma komma ut och berätta delar av sin version. Till storlek och informationsmängd var inte den artikeln tillnärmelsevis i paritet med det TS har haft möjlighet att skriva här på FB.
Flashback är, till skillnad från aftonbladet, öppet för alla. Vill mamman berätta sin sida så har hon samma rätt att registrera ett eget konto och kommentera i tråden.

(Nu menade du kanske just det faktum att hon inte gjort det men det är isf hennes val. Hon har ju tydligen skrivit i bloggar hos andra om jag förstått det rätt så hon verkar ju kunna hantera både ett tangentbord och komma ut på internet, det är alltså hennes val att inte besvara det här.)
Citera
2011-08-17, 10:48
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Flashback är, till skillnad från aftonbladet, öppet för alla. Vill mamman berätta sin sida så har hon samma rätt att registrera ett eget konto och kommentera i tråden.

(Nu menade du kanske just det faktum att hon inte gjort det men det är isf hennes val. Hon har ju tydligen skrivit i bloggar hos andra om jag förstått det rätt så hon verkar ju kunna hantera både ett tangentbord och komma ut på internet, det är alltså hennes val att inte besvara det här.)

Ja det är det jag menar. Det är inte så att jag anser att hennes ståndpunkt måste komma fram på FB för att det ska bli en bra tråd. Jag menar bara att man ska läsa allt med lite objektiva ögon. Inget är endast svart eller vitt. Och precis som du skriver har hon ju också rätt att regga ett FB-konto och outa sig själv och bemöta den kritik hon får. Fast f*n vet om det hade varit så bra... Nog rätt skönt att de håller sig på skilda håll.

Edit: Nu blev det ju OT hela inlägget, men, men...
Citera
2011-08-17, 12:25
Medlem
Jag har dålig koll på FB:s regelverk, men att man fick namnge folk på det sätt som skett i den tråden trodde jag var förbjudet. Här hängs folk ut till höger och vänster med personnumer och adress och telenummer. I det här fallet kanske dom förtjänar en del saker, men det förekommer ju även i andra trådar, där det spekuleras hej vilt om både den ena och andra personen. Många på FB saknar ju både sans och vett, rätt vad det är kanske man själv blir uppringd bara för att man är MISSTÄNKT. Hur jävla roligt vore det?
Citera
2011-08-17, 12:51
Medlem
NicJays avatar
Om du har dålig koll på reglerna så är ju ett förslag att du läser dom.

0.09 eller 1.08 är väl de två som skulle kunna användas för den tråden du har i åtanke
Senast redigerad av NicJay 2011-08-17 kl. 12:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in