• 1
  • 2
2011-08-16, 22:52
Medlem
Nu har jag tänkt slå på stort o köpa en Iphone. Jag kommer köpa den olåst pga jag reser mycket.

Nu är frågan om man ska köpa den nu eller vänta till 5an? Kommer priset på 4an sjukna dierkt när 5an släpps? Isf efter hur lång tid? Vad kommer 5an kosta?

Jag kanske inte ska köpa iphone överhuvud taget? Har ni isf något förslag på anna bra telefon?

Annars, ä det något jag behöver tänka på när jag köper iphone, jag vet tex att det är bra att skaffa spotify premium.
Citera
2011-08-16, 22:55
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Nej, köp en 4 nu. Gjorde det alldeles nyss, ångrar det inte och kan gladeligen vänta på en ev. iPhone 6.
Citera
2011-08-16, 22:58
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
SE Xperia Arc samt Galaxy S2 är bättre hårdvarumässigt och imo är Android snyggare/bättre.

Enda anledningen att köpa en iPhone är att det är en iPhone.
Citera
2011-08-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome
Nej, köp en 4 nu. Gjorde det alldeles nyss, ångrar det inte och kan gladeligen vänta på en ev. iPhone 6.

okej låst/olåst? Pris? Försäkrade du den på något sätt?
Citera
2011-08-16, 23:01
Medlem
asanders avatar
En trend har ju blivit att ha det senaste, även om modellerna inte skiljer sig speciellt mycket nuförtiden. Om du köper iPhone 5 precis när den kommer ut är den gammal om 1-3 månader. Det handlar om vad du prioriterar och om du vill punga ut 2k extra för det senaste. "Vi var nöjda med det bästa för 2 år sedan".

Vad ser du för speciellt i att välja en Apple lur? Något speciellt du anser verkar vara bättre med en iPhone i jämförelse med exempelvis en Android lur?

Det går att skapa hundratals sidor om diskussionen kring vad man ska välja och inte välja. Jag har haft min iPhone 3GS i snart 1½ år. Batteriet är utslitet till hundra, visst går det att enkelt hitta nytt batteri och montera men kostnaderna är rena helvetet beroende på vad som gått sönder/slitits ut. Kan också tycka att jag är trött på iOS och hur inramat det egentligen är.

Detta är lite av mina egna funderingar. Ingen större kritik mot Apple!
Citera
2011-08-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
SE Xperia Arc samt Galaxy S2 är bättre hårdvarumässigt och imo är Android snyggare/bättre.

Enda anledningen att köpa en iPhone är att det är en iPhone.

Hur är priset på dessa i förhållande till iphone? Sen är jag riktigt dålig på teknik så hur menar du att de är bättre hårdvarumässigt?

Nu reser och bor jag mycket runt om i världen så det var därför jag tänkte en iphone. Har inte en iphone bättre funktioner om man är i tex amerika?
Citera
2011-08-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asander
En trend har ju blivit att ha det senaste, även om modellerna inte skiljer sig speciellt mycket nuförtiden. Om du köper iPhone 5 precis när den kommer ut är den gammal om 1-3 månader. Det handlar om vad du prioriterar och om du vill punga ut 2k extra för det senaste. "Vi var nöjda med det bästa för 2 år sedan".

Vad ser du för speciellt i att välja en Apple lur? Något speciellt du anser verkar vara bättre med en iPhone i jämförelse med exempelvis en Android lur?

Det går att skapa hundratals sidor om diskussionen kring vad man ska välja och inte välja. Jag har haft min iPhone 3GS i snart 1½ år. Batteriet är utslitet till hundra, visst går det att enkelt hitta nytt batteri och montera men kostnaderna är rena helvetet beroende på vad som gått sönder/slitits ut. Kan också tycka att jag är trött på iOS och hur inramat det egentligen är.

Detta är lite av mina egna funderingar. Ingen större kritik mot Apple!

Vad hade du gjort om du varit i mitt läge? Väntat på 5an eller köpt en annan?

Överhuvudtaget har jag inte så bra koll på vad som är den bästa telefonen, vet bara att jag gillar att leka med ip´honar så tror den passar mig är lite nojjig för det med bateriet bara

Sen kostar väl reperationer på alla hi-fi telefoner i dagsläget en mindre förmögenhet? Eller hur är det tex om jag tar isönder min X10?
Citera
2011-08-16, 23:10
Medlem
svettipungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson
Hur är priset på dessa i förhållande till iphone? Sen är jag riktigt dålig på teknik så hur menar du att de är bättre hårdvarumässigt?

Nu reser och bor jag mycket runt om i världen så det var därför jag tänkte en iphone. Har inte en iphone bättre funktioner om man är i tex amerika?

Du kan få en android som är ungefär lika bra som en iphone för under 3000 tusen. Sen om du reser mycket kanske det är bra med ett extra batteri, det går inte på iphone.
Citera
2011-08-16, 23:13
Medlem
Håller med Android-killen. Dock skulle jag satsa på antingen Samsung Galaxy S2 eller HTC Sensation, då dessa är bättre hårdvarumässigt (processor, kamera, grafik m.m.) och dessutom har en (enligt mig) snyggare interface, är mer lätta att anpassa efter egen vilja och dessutom skönare i handen.
Citera
2011-08-16, 23:16
Medlem
Nog för att iPhone 4 är den bästa telefonen på marknaden, men jag hade ändå väntat på iPhone 5.

Men annars är svaret, som alltid, att jämföra Android mot iPhone personligen innan du gör ditt köp. Förmodligen kommer detta förklara för dig varför iPhone är mycket bättre och du kan vara säker på att du gör rätt val innan du lägger fram pengar.

Bara du kan veta om du föredrar iPhone eller är dum i huvudet innan du testat själv.
Citera
2011-08-16, 23:17
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson

En snabb titt på prisjakt:
iPhone 4 32GB = ~7000kr
Xperia Arc = ~4000kr
Galaxy S2 = ~4500kr

De är snabbare, större skärm, bättre kamera, bättre skärm etc. I stort sett är allt bättre. Det iPhonen vinner på är kvalité samt mer applikationer i Appstore än vad Android Market har att erbjuda.

Nej, alla nya telefoner funkar precis lika bra överallt i världen, med vissa undantag då en del telefoner har bättre uppkopplingshastighet.

Mycket är en smaksak och som ovan säger kan man hålla på att diskutera vilken telefon som är bäst i evigheter.

Köp inte iPhone om du vill skona din plånbok då du får mer telefon för pengarna om du köper exempelvis SE eller Samsung. Å andra sidan kan jag säga att du bli garanterad nöjd om du köper en iPhone.
Citera
2011-08-16, 23:18
Medlem
Densomvet83s avatar
Kolla upp noga vad du köper för mobil nu, för den kommer du nog behålla ett tag, kolla gärna in Galaxy S2, tror du kommer ändra uppfattning rätt fort då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in