2011-08-16, 20:29
Medlem
Hejsan kära flashback användare!!

jag har en liten fråga, som har haft frågetecken om länge.
jag har totalt 4 knölar under käken samt en bredvid adams äpplet.
har väldigt fet hud i vanliga fall och har en del finnar i ansikte och rygg sedan jag var 14år. hursomhelst just nu är jag 23år gammal, och jag fick vad jag trodde en finne jävligt öm var den och jag försökte klämma den i 2 dagars sträck, hursomhelst ömheten försvann och kvar blev det en knöl under huden som har varit där i 2månaders sträck, så min fråga är vad kan detta vara? samtliga 4knölar uppstod under samma förutsättningar.

Mvh
Citera
2011-08-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltochlitemer
Hejsan kära flashback användare!!

jag har en liten fråga, som har haft frågetecken om länge.
jag har totalt 4 knölar under käken samt en bredvid adams äpplet.
har väldigt fet hud i vanliga fall och har en del finnar i ansikte och rygg sedan jag var 14år. hursomhelst just nu är jag 23år gammal, och jag fick vad jag trodde en finne jävligt öm var den och jag försökte klämma den i 2 dagars sträck, hursomhelst ömheten försvann och kvar blev det en knöl under huden som har varit där i 2månaders sträck, så min fråga är vad kan detta vara? samtliga 4knölar uppstod under samma förutsättningar.

Mvh

dem är inte så stora 3-4mm ungefär
Citera
2011-08-16, 20:35
Bannlyst
det är helt normalt! när man klämmer riktigt hårt som du har gjort på ett ställe så kan det bildas en liten "knöl" på grund av att vävnaden har skadats och det har bildats bindvävnad,men den kommer att försvinna med tiden!
Citera
2011-08-16, 20:35
Medlem
fjungen33s avatar
Låter som finnar/bölder som aldrig blev mogna. Kan stannar kvar länge dessa bölder, blir som knutor under huden, ärrbildning. Men börjar de växa och bli flera och du tex går ner i vikt så ska du nog gå till läkaren för koll. Det som är bra i detta fall är att de gör ont.
Citera
2011-08-16, 20:38
Medlem
jag hoppas att det är bara från en finne, men eftersom jag har haft en hel del problem med finnar så känns det som det lutar åt det hållet, det känns som ett litet riskorn när man tar tag i huden och känner efter, har varit idag och lämnat blodprov så jag får väll vänta 1-2 veckor
Citera
2011-08-17, 18:28
Medlem
några fler teorier? är välkomna, dessa knölar gör inte ont längre eller att dem är fasta dem är rörliga tillsammans med huden
Citera
2011-08-25, 19:29
Medlem
blodprovs svaret har kommit inga problem nu väntas bara rönken, vad kan man utesluta genom blodprovet? dem kollade värderna med mera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in