• 3
  • 4
2024-09-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellanelin
HJLP! Ngon som vet!! r Svensk bott och jobbat i Norge i 12 r. Flyttar till Sverige nu. Vad hnder med min BSU och kan jag anvnda den i Sverige?

Du borde ju kunna googla?

Kan man bruke BSU p bolig i utlandet?
For kreve fradrag i skatt m du vre personlig skatteyter, skattepliktig og bosatt i Norge. Hva kan jeg bruke BSU-pengene til? Pengene du sparer i BSU skal i hovedsak benyttes til kjp av ny, fast bolig, enten i Norge eller i utlandet. Du kan ogs bruke pengene til nedbetale ln p bolig.
Citera
2024-09-22, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av Nugzamor

For kreve fradrag i skatt m du vre personlig skatteyter, skattepliktig og bosatt i Norge. Hva kan jeg bruke BSU-pengene til? Pengene du sparer i BSU skal i hovedsak benyttes til kjp av ny, fast bolig, enten i Norge eller i utlandet. Du kan ogs bruke pengene til nedbetale ln p bolig.

Ringde skatteverket och banken inget hnder. Att jag frga hr r fr att googlr och chat gpt skrev att jag ej kunde behlla eller anvnda bsu i Sverige. Men det r helt okej. S d vet alla det.
Citera
2024-09-22, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av Nugzamor

Ringde skatteetaten og DNB*
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in