• 3
  • 4
2024-09-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellanelin
HJÄLP! Någon som vet!! Är Svensk bott och jobbat i Norge i 12 år. Flyttar till Sverige nu. Vad händer med min BSU och kan jag använda den i Sverige?

Du borde ju kunna googla?

Kan man bruke BSU på bolig i utlandet?
For å kreve fradrag i skatt må du være personlig skatteyter, skattepliktig og bosatt i Norge. Hva kan jeg bruke BSU-pengene til? Pengene du sparer i BSU skal i hovedsak benyttes til kjøp av ny, fast bolig, enten i Norge eller i utlandet. Du kan også bruke pengene til å nedbetale lån på bolig.
Citera
2024-09-22, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av Nugzamor

For å kreve fradrag i skatt må du være personlig skatteyter, skattepliktig og bosatt i Norge. Hva kan jeg bruke BSU-pengene til? Pengene du sparer i BSU skal i hovedsak benyttes til kjøp av ny, fast bolig, enten i Norge eller i utlandet. Du kan også bruke pengene til å nedbetale lån på bolig.

Ringde skatteverket och banken inget händer. Att jag fråga här är för att googlr och chat gpt skrev att jag ej kunde behålla eller använda bsu i Sverige. Men det är helt okej. Så då vet alla det.
Citera
2024-09-22, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av Nugzamor

Ringde skatteetaten og DNB*
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in