• 1
  • 2
2011-08-16, 15:14
Medlem
Hej,

Mina dator har alltid funkar så som den ska, men en morgon då jag sätter igång den så verkar det som allt är i sin ordning.
efter ungefär fem sekunder så stängs skärmen av och det står "NO VIDEO INPUT" trodde först det var att sladden hade lossnat men den hade varken lossnat från datorn eller skärmen. jag öppnar upp min dator tar bort vartenda lilla dammtuss som syns och prövar igen men det står återigen "NO VIDEO INPUT".
Jag väljer då att pröva med en ny skärm men samma problem uppatår, börjar ta ut delarna så som ramminne, ljudkort grafikkort osv gör rent allt och sätter in det igen, men inget resultat. prövar att byta grafikkort mot ett sämre än vad jag har eftersom det satt inne i min fars dator.
men inte det funkar...

snälla någon som vet vad som är fel och hur jag ska gå till väga, skolan börjar snart och har inte råd men ny dator...
Citera
2011-08-16, 15:23
Medlem
TorrentLovers avatar
Dåliga kontakter/sladd?
Citera
2011-08-16, 15:25
Medlem
Har du testat starta om datorn/skärmen?
Citera
2011-08-16, 15:27
Medlem
har bytt sladd med...

och flera gånger...
Citera
2011-08-16, 15:30
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennet590
Har du testat starta om datorn/skärmen?
Citat:
Ursprungligen postat av Mange1.6
Jag väljer då att pröva med en ny skärm men samma problem uppatår, börjar ta ut delarna så som ramminne, ljudkort grafikkort osv gör rent allt och sätter in det igen, men inget resultat.
Startar man inte om då?
Citera
2011-08-16, 15:31
Bannlyst
Stäng av datorn en stund och sätt på den sen.
Citera
2011-08-16, 16:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-08-16, 21:29
Medlem
Boggas avatar
Skärmarna funkar i andra datorer? Du har testat ett annat grafikkort i din dator? Låter antingen som PSU eller moderkort...

För att utesluta grafikkorten ser du till att testa de i andra datorer och konstaterar att de funkar. Funkar de där så sätter jag min högra pungkula på nätagg (PSU) eller mammabrädan
Citera
2011-08-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Skärmarna funkar i andra datorer? Du har testat ett annat grafikkort i din dator? Låter antingen som PSU eller moderkort...

För att utesluta grafikkorten ser du till att testa de i andra datorer och konstaterar att de funkar. Funkar de där så sätter jag min högra pungkula på nätagg (PSU) eller mammabrädan

Vad är psu? (a
Citera
2011-08-16, 22:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange1.6
Vad är psu? (a

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_s...%28computer%29
Citera
2011-08-17, 00:45
Medlem
Startar datorn, är det väll antagligen inget fel på nätagget? Så vitt jag vet så låter alla moderkort när man startar en dator (ett pip). Iaf har dem jag haft gjort det, hör du ett pip? Om inte så är troligtvis moderkortet sönder.
Citera
2011-08-17, 11:15
Medlem
baraSMOFFs avatar
Hör du några pip från moderkortet när du startar datorn?

http://www.computerhope.com/beep.htm

Här har du en felsökningstabell på vilka pip som betyder vad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in