2011-08-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Du skrev "inte ett dugg förvånad" och jag svarade att vi redan har en fejkbrottare som pissar på dom!

Ja då är ju enda skillnaden att du hade ett faktiskt exempel och att jag inte hade ett men var rätt säker på att det fanns ett? Vad var vitsen med sånt ordmärkeri?
2011-08-18, 15:15
Medlem
Hoozts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Hmm??
Hoppas du vet att bruce var en av de första som blandade in andra kampsporter i sin egen still, dvs MMA
Ser hur han skulle klara sig i ufc i modern tid är svårt att säga men skulle gissa top 20 eller bättre i sin vikt.

Haha... du, alltså allvarligt talat, jag förde ingen direkt seriös diskussion om vare sig "Bruce" hade klarat sig i en UFC-ring idag, inte minst för att det är helt efterblivet att sitta och tjabbla om ifall en person som dog för runt 40 år sedan hade klarat sig i dagens ringar, men sedan bryr jag mig faktiskt inte värst mycket heller. Det är som att snacka om ifall Muhammed Ali under sina glansdagar hade vunnit över Tyson under sina bästa dagar, du spekulerar bara i onödan. För övrigt sysslade inte Bruce Lee med MMA, utan han skapade sig en egen stil, visserligen inspirerad ifrån en hel del andra stilar. Men det han sysslade med var verkligen inte det du ser i en UFC-ring, nej. När han skapade sin stil Jeet kune do var han pga av sin bakgrund till största delen inspirerad av kung fu och framför allt stilen Wing chun. Du måste skämta med mig om du jämför Bruce lee med killarna som utövar MMA i ufc-tävlingar. Så med all respekt, jag tar inte riktigt din tippning på så stort allvar. Vem är du att komma och tala om för mig om hur bra Bruce Lee hade klarat sig idag? Ge mig en enda anledning till att bry mig, sen kanske vi kan ta det här barnsliga lilla min-pappa-är-starkast-snacket i en tråd där det inte är helt off topic.
2011-08-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detgarbranu
Text....
Peace out ska till klubben och sparka lite mits.

Håller helt och hållet med i det du skriver!
Kör hårt på mitsarna!
2011-08-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vertical
Någon som kan mma kan ju utan problem ta ner någon som inte är proffs på att försvara sig mot att bli nedtagen. Och om du väl hamnar på marken med någon som kan MMA, så har du inte ens chans i helvetet om du inte kan lite själv.

Men självklart så kan vilken kampsport som helst vinna mot vilken som helst. Men mma är den som liknar mest verkligheten. Och om nertagningar inte vore det bästa att göra ibland när tillfället kräver, hade folk på mma inte gjort det. Då hade det visat sig att det är onödigt. För alla gör sitt bästa för att vinna.

En som aldrig fått mycket slag i skallen och tål det kommer aldrig vinna en fight med nån som faktiskt kan slåss.

En bra brottare vs en bra boxare kommer gå åt helvette för brottaren.
2011-08-18, 17:43
Medlem
detgarbranus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aka-tora
Håller helt och hållet med i det du skriver!
Kör hårt på mitsarna!
Tack det gick bra, vart spinnkick och roundhouse i olika former och avslut med tabata intervaller. (Tror dom heter så på engelska)

OT:
Man kan aldrig jämföra olika arter och vem som skulle spöa vem. Allt handlar om hur duktig man är form och psyke.
2011-08-18, 22:14
Moderator
Protons avatar
Nu räcker det.

Den här tråden är numera helt bortom räddning, det stog för övrigt klart efter tre sidors läsning varåt den var på väg. Återstår då endast låset.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in