Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Hmm??
Hoppas du vet att bruce var en av de första som blandade in andra kampsporter i sin egen still, dvs MMA
Ser hur han skulle klara sig i ufc i modern tid är svårt att säga men skulle gissa top 20 eller bättre i sin vikt.
Haha... du, alltså allvarligt talat, jag förde ingen direkt seriös diskussion om vare sig "Bruce" hade klarat sig i en UFC-ring idag, inte minst för att det är helt efterblivet att sitta och tjabbla om ifall en person som dog för runt 40 år sedan hade klarat sig i dagens ringar, men sedan bryr jag mig faktiskt inte värst mycket heller. Det är som att snacka om ifall Muhammed Ali under sina glansdagar hade vunnit över Tyson under sina bästa dagar, du spekulerar bara i onödan. För övrigt sysslade inte Bruce Lee med MMA, utan han skapade sig en egen stil, visserligen inspirerad ifrån en hel del andra stilar. Men det han sysslade med var verkligen inte det du ser i en UFC-ring, nej. När han skapade sin stil Jeet kune do var han pga av sin bakgrund till största delen inspirerad av kung fu och framför allt stilen Wing chun. Du måste skämta med mig om du jämför Bruce lee med killarna som utövar MMA i ufc-tävlingar. Så med all respekt, jag tar inte riktigt din tippning på så stort allvar. Vem är du att komma och tala om för mig om hur bra Bruce Lee hade klarat sig idag? Ge mig en enda anledning till att bry mig, sen kanske vi kan ta det här barnsliga lilla min-pappa-är-starkast-snacket i en tråd där det inte är helt off topic.