2011-08-16, 12:19
Bannlyst
Efter att den 33-årige ledaren fick stryk slöt fraktioner från Tyskland och Norge upp. Nu har vissa stannat kvar och andra åkt hem:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...t-mc-krig-nara

Men vad vet vi om rörelserna efter attacken på Bandidos ledare? Enligt polisen har de span och sett vissa rörelser men det känns som att det kommer en hämnd nu?

Vilka är starkast i Karlstad? HA eller Bandidos?
2011-08-16, 12:27
Medlem
Josephs avatar
Det kommer nog bli krig nu. Det måste det ju bli. Tänk att få storstryk, och sen står det i media världen över om hur mycket stryk du fick. Skämmigt för bandidos bossen.
2011-08-16, 12:28
Medlem
Jag skulle personligen gissa på att HA är störst i Karlstad. Detta pga att de har en lokal en bit utanför Karlstad, Skåre. Det händer titt som tätt att man ser en eller några på stan, på en krog eller på hojen.

Bandidos å andra sidan verkar desto skyggare. Jag tror inte jag har sett någon här alls. Jag tror inte att de har någon klubblokal här, utan då endast någon underklubb/supporters.
2011-08-16, 12:59
Bannlyst
Med back up från Tyskland och Norge borde det väl klara sig bra mot HA?
2011-08-16, 13:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vilka är starkast i Karlstad? HA eller Bandidos?

Vill HA sanera Karlstad så gör dom det och resten av Sverige också på klubbar som är i vägen för deras styre.
2011-08-16, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vill HA sanera Karlstad så gör dom det och resten av Sverige också på klubbar som är i vägen för deras styre.

står ivägen för deras styre, den var riktigt rolig
2011-08-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dagens lol. Varför har dem då inte gjort det?
Säger inget om vem som är starkast eller så men HA är inte såpass starka att de kan radera ut bandidos. För att inte tala om resterande grupperingar som brödraskapet, OG m.fl
2011-08-16, 13:38
Medlem
sallypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
står ivägen för deras styre, den var riktigt rolig
hahaha fattade inte först ^^
2011-08-16, 13:39
Medlem
SkrillMaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRILLAREN
Jag skulle personligen gissa på att HA är störst i Karlstad. Detta pga att de har en lokal en bit utanför Karlstad, Skåre. Det händer titt som tätt att man ser en eller några på stan, på en krog eller på hojen.

Bandidos å andra sidan verkar desto skyggare. Jag tror inte jag har sett någon här alls. Jag tror inte att de har någon klubblokal här, utan då endast någon underklubb/supporters.

håller med. Vet att jag sett en bandidos medlem någon gång på motorcykel, men HA ser men väldigt ofta. Speciellt han med hästsvansen som alltid sitter på kebabhouse uteservering haha
2011-08-16, 13:40
Medlem
SkrillMaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsaK
Dagens lol. Varför har dem då inte gjort det?
Säger inget om vem som är starkast eller så men HA är inte såpass starka att de kan radera ut bandidos. För att inte tala om resterande grupperingar som brödraskapet, OG m.fl

OG är dock inte aktiva längre i Sverige, Men däremot har OGMC startats upp i Turkiet. Det är det enda jag vet än så länge.
2011-08-16, 14:29
Medlem
Mötte åtta stycken Bandidos som åkte i riktning från Karlstad (E-18 västerut mot Norge) i Lördags runt kl. 21. En styck polisbil följde precis bakom dem. Antar att de var på väg ifrån "uppgörelsen".

Har sett mer och mer Bandidos i trakterna kring Karlstad den senaste tiden och det är möjligt att de kanske försöker flytta fram sina positioner nu när det pågår en rättsprocess mot HA.

Strippklubben, Maxim, där tumultet startade ägs dessutom av folk som ingår i kretsen kring HA. Kanske var Bandidos där för att provocera fram något?
2011-08-16, 14:54
Medlem
Cousin Cocaines avatar
ABoK ---> OB

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här