• 5
  • 6
2012-01-11, 23:23
Bannlyst
Finns inget viktigt, allt är viktigt för stunden, beror hur viktig saker ska vara, det avgör man själv bara.
Citera
2012-01-12, 02:26
Medlem
SummerWines avatar
Finns bara ett vettigt svar: Dö!
Citera
2012-01-12, 02:51
Medlem
Methones avatar
Att reproducera.
Citera
2012-01-12, 06:55
Medlem
MeineMeinungs avatar
För mig är det viktigt att ha roligt. Detta kan låta lite "shalow" men låt mig utveckla. Att ha ”roligt” innebär inte bara att ha roligt i den vanliga bemärkelsen. Jag menar att det är viktigt att göra saker som man trivs med och tycker är roligt. Dvs. Har man tex en udda hobby som man tycker är rolig men som uppfattas ”to the contrary” av alla andra så ser jag inget hinder för att ägna tid åt den. Vi lever bara en gång (Klyscha någon?) och därför anser jag att man ej bör slösa bort denna tid med saker man tycker är ”viktigt” i den klassiska bemärkelsen (Livet är hur som helst meningslöst) utan man skall göra det man trivs med.

Damn i sound WT...
Citera
2012-01-13, 12:42
Medlem
Roxanas avatar
Inse att handlingar väger tyngre än ord.
Citera
2012-01-13, 13:39
Medlem
Skägg-Krales avatar
Att föröka sig och se till att avkomman lyckas leva och yngla av sig. Biologiskt sett alltså.

Det viktigaste filosofiskt skulle vara att nå sina mål. Vad det är beror ju på, och för 1000 år sedan var det helt andra mål.
Citera
2012-01-13, 14:13
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Att föröka sig och se till att avkomman lyckas leva och yngla av sig. Biologiskt sett alltså.
Håller med till fullo, det hänger lite på hur man ser på saken. Men ser man på det ur ett evolutionärt perspektiv så är detta den enda anledningen till att vi existerar.

Ser man på frågeställningen på ett lite enklare plan så svarar jag att det viktigaste man kan göra här i livet är att se till att man har det bra och roligt som man bara kan under så lång tid man kan.
Citera
2012-02-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cpskadan
Att föra rasen vidare är väl ett ganska viktigt uppdrag.

kan du inte tänka längre än så eller?...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in