2011-08-16, 02:41
Medlem
CpGurrAs avatar
" ATI (AMD) Mobility Radeon X1600"
" HP MOBILITY FireGL V5200"

Hej!

Jag och resten av familjen avvänder oss av en Compaq Hp NW8440, bärbar dator. Intel Centrino Duo. 2Gb ram och hyfsad hårddsik. Fungerar skit bra till skol uppgifter och jobb men.

Jag använde Xp och Vista ett tag medn datorn bara kracha hela tiden, fungerade inte säkert så jag installerade win7 ultimate och nu är datorn snabbare och säkrare. Inga program som låser sig och operativsystem som hänger sig. Skit nöjd.

Men nu är det ett hyfsa grafikkort i datorn, tror jag. Är en Lapp där det står "Grafphicscby ATI FiireGL 256mb och S-video utgång och även skärmutgång. Vill kunna använda allt, Win7 drivrutiner täckte allt, till och med trådlösa och blåtanden men inte grafiken.

Jag har laddat alla filer som finns på HP´s hem sida, alla filer om grafik jag hittar. Hållit på i 3dagar nu med att hitta drivrutiner som ja hoppats ska fungerar till mitt Win7 Ultimate 32bit som det står när jag höger klickar på "Den här datorn". Suttit nu sedan kl 12 och letat och skrivit det hör inlägget så mycket tid har jag slösat.

Inga drivrutiner fungerar. De installeras men känns som de bara går halvvägs och sen får jag trycka slutför. catalyst controll och allt vad det nu är finns med i installerade program och i listan men de går fan inte att starta dem. Hitta några sidor på engelska dör det hade liknande problem men jag hitta inge lösningar genom dem.

Så hoppas det finns någon ängel som kan hjälpa mig. Jag vill ha tag på drivrutiner som ska fungera till win7 Ultimate. Datorn är ju gjod för XP tydligen men går ha Vista till. Måste vara något enkelt som bara behöver få förklarat så blir jag tacksam.

Jag skickar 3st stark öl till den som är mest hängiven och ger mig en lösning på skiten.

Utdrag från>>>>>>>>>>>>>>>>

SiSoftware Sandra

Video Adapter
Display : \\.\DISPLAY1
VGA Compatible : Yes
Official Device Name : Standard VGA-bildskärmskort
Hardware ID : PCI\VEN_1002&DEV_71C5&SUBSYS_30B4103C&REV_00
OEM Device Name : ATI (AMD) Mobility Radeon X1600
Device Name : HP MOBILITY FireGL V5200
Citera
2011-08-16, 03:55
Medlem
ClowneNs avatar
Provat att lägga in drivrutiner för Windows vista? Vad jag läst av HP's support så ska det fungera för Windows 7.

Länk till drivrutiner för Windows vista:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...OID=2097#11360
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in