• 1
  • 2
2011-08-16, 00:26
Medlem
StigAllans avatar
Jag sitter och skrattar åt vuxna män som beter sig som om sandlådan var ett steg bort.

Det jag undrar är varför samhället inte gör ett riktigt krafttag mot alla som figurerar i detta "Organiserad brottslighet"?
De jag har kännedom om som är med eller är sugna på att bli medlemmar i någon obskyr sammanslutning av kriminella män har varit losers samt psykopater med drogberoende.

Den kriminella kvarnen där alla dom är medlemmar i ett organiserat brottsligt gäng hamnar och mals ner till markgödning vore väl ett bra alternativ till hela underforumet?

Vad tycker ni som läser här med nöjet i högsätet om detta?
2011-08-16, 00:28
Bannlyst
Har du tagit din medecin idag /tagit för mycket av den?
Senast redigerad av Burningice 2011-08-16 kl. 00:30.
2011-08-16, 00:40
Medlem
Chrillos avatar
Några passar inte att leva Svenssonliv, utan hittar sin familj och trygghet i organiserade grupper. Tror miljön är det största påverkan. Om ingen tror på en under uppväxten så är det nog lättare att få ett "fuck you all"-mentalitet.
Män är i större utsträckning ett flockdjur som trivs i lagsporter och andra grupper där gemensamt intresse är fokus.

Men du har ju rätt till dina åsikter, även om de är onyanserade och inte speciellt genomtänkta.
2011-08-16, 00:53
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillo
Några passar inte att leva Svenssonliv, utan hittar sin familj och trygghet i organiserade grupper. Tror miljön är det största påverkan. Om ingen tror på en under uppväxten så är det nog lättare att få ett "fuck you all"-mentalitet.
Män är i större utsträckning ett flockdjur som trivs i lagsporter och andra grupper där gemensamt intresse är fokus.

Men du har ju rätt till dina åsikter, även om de är onyanserade och inte speciellt genomtänkta.

Jag tror nog att jag har tänkt igenom mina åsikter i rätt många år.
Det är väl 25 år sedan min första bekantskap med detta MC gängs intresse bland bekanta började framträda.
Men som du tycker så är det losers som inte ens gått ut grundskolan som joinar detta med kriminella gäng.
En hövding sitter och håvar in medlemsavgifter från folk som inte fattar bättre.
Och dumdjävlarna slavar och betalar.
2011-08-16, 01:29
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det är väl 25 år sedan min första bekantskap med detta MC gängs intresse bland bekanta började framträda.
Men som du tycker så är det losers som inte ens gått ut grundskolan som joinar detta med kriminella gäng.
En hövding sitter och håvar in medlemsavgifter från folk som inte fattar bättre.

Meh så är det väl i alla samhällen. Det kommer alltid finnas kriminella gäng. En del människor dras till miljön helt enkelt, vissa är helt enkelt idioter. ADHD barn men sen så finns det ju även en del korrupta "affärsmän" som tjänar pengar på brottslighet, flera av dem utnyttjar ju sen dumma och desperata människor på samhällets botten.
2011-08-16, 01:35
Medlem
snapmodes avatar
Citat:
Vanliga svenssons slavar på sina 9 till 5 jobb och betalar ca 30 % till staten, undrar vilka som är dummast
2011-08-16, 01:51
Medlem
Cloud9-TEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapmode
Vanliga svenssons slavar på sina 9 till 5 jobb och betalar ca 30 % till staten, undrar vilka som är dummast

Kunde inte ha sagt det bättre. Människor som knyter näven i fickan när dottern blir våldtagen och grabben blir misshandlad & rånad och blir förbannade på politiker (som de själva röstat på) och polisen när utredningarna sedan läggs ner i brist på bevis för att sedan låta det hela rinna ut i sanden och nöjer sig med det.
2011-08-16, 01:58
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Meh så är det väl i alla samhällen. Det kommer alltid finnas kriminella gäng. En del människor dras till miljön helt enkelt, vissa är helt enkelt idioter. ADHD barn men sen så finns det ju även en del korrupta "affärsmän" som tjänar pengar på brottslighet, flera av dem utnyttjar ju sen dumma och desperata människor på samhällets botten.

Det behöver inte finnas kriminella gäng om vi laglydiga bestämmer oss för att sätta stopp för skiten.
Varför ska det vara acceptabelt att springa omkring med västar eller etniska hotelser?
Mal ner eländet till gödsel så vi andra kan leva i fred.
2011-08-16, 02:00
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud9-TE
Kunde inte ha sagt det bättre. Människor som knyter näven i fickan när dottern blir våldtagen och grabben blir misshandlad & rånad och blir förbannade på politiker (som de själva röstat på) och polisen när utredningarna sedan läggs ner i brist på bevis för att sedan låta det hela rinna ut i sanden och nöjer sig med det.

Om man har den åsikten som du har så hamnar vi i ett ociviliserat samhälle likvärdigt som i Somalia.
Vilket jag antar alla kriminella sopor i Sverige önskar.
2011-08-16, 02:08
Medlem
Cloud9-TEs avatar
Absolut inte, bara ett samhälle där människor har lite bollar istället för att vara en bunt självömkande, sorgliga människor som nöjer sig med en 15 minuters missionär i mörkret hemma i villan efter gratäng middagen på fredag kvällen och vars främsta förnimmelse av spänning under sommaren var då h*n parkerade husvagnen på öland.
2011-08-16, 02:09
Medlem
Chrillos avatar
Citat:
Så din lösning är att straffa alla "dumjävlar" och deras hövdingar? Vuxna människor bör nog försöka ta ansvar för sina egna beslut, eller?
Tycker du är naiv som tror att alla kriminella mc-klubbar bara göder sin President. Presidenten väljs av klubbmedlemmar i de flesta fallen.

Om det är en speciell klubb eller gäng som du kritiserar, så kanske du har rätt just i detta fall. Men gör ingen generell överkast över alla klubbar och organisationer... Det verkar du språkmässigt vara för dåligt insatt i. Har ingen lust att delge mig mina referenser, men de är betydligt större än dina.

Och där släpper jag denna debatt...
2011-08-16, 03:20
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Det behöver inte finnas kriminella gäng om vi laglydiga bestämmer oss för att sätta stopp för skiten.
Varför ska det vara acceptabelt att springa omkring med västar eller etniska hotelser?
Mal ner eländet till gödsel så vi andra kan leva i fred.

Lite idealistiskt tänkade där va? Det skulle inte finnas några krig om människor inte bråkade med varandra heller, men det gör det. Kriminalitet har alltid funnits och kommer alltid att finnas.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in