2011-08-15, 23:02
Medlem
lololFilips avatar
Hej!

Jag har en 21.5" iMac från Augusti ifjol (3.2GHz i3, 4Gb Ram, 1TB HDD osv).
Har haft problem tidigare med min internetuppkoppling då jag fick ungefär 5Mb/s då jag egentligen har 100Mb/s fiber. Då hjälpte det med att ominstallera OS X. Jag har inte uppdaterat till Lion, och har märkt nu de två - tre senaste veckorna att internet verkar lite segt ibland. Jag får för det mesta mellan 30 och 60Mb/s på Bredbandskollen, men det är väl helt OK. Hursomhelst, den senaste veckan har jag haft stora problem med speciellt YouTube. Vanligtvis bör jag kunna se på filmer i 1080p utan att behöva vänta, men nu har jag problem med att ens kunna se 480p eller 360p.

Vad kan vara problemet? Är det YouTube som är segt, eller är det min uppkoppling? Om det kan vara min iMac som är problemet så måste jag ringa support så snabbt som möjligt, med tanke på att jag köpte datorn kring 25:e Augusti ifjol.

Tack på förhand.
Citera
2011-08-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lololFilip

Vad kan vara problemet? Är det YouTube som är segt, eller är det min uppkoppling? Om det kan vara min iMac som är problemet så måste jag ringa support så snabbt som möjligt, med tanke på att jag köpte datorn kring 25:e Augusti ifjol.

Tack på förhand.

Youtube är aldrig en bra källa att mäta med.
Desutom så får du 90 dagars fri support och ett års garanti, inte ett år på båda
Citera
2011-08-15, 23:09
Bannlyst
Vad har du för ISP?

Edit: Mät mot Bredbandskollen.se
Citera
2011-08-15, 23:22
Medlem
lololFilips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burningice
Vad har du för ISP?

Edit: Mät mot Bredbandskollen.se

Telecom3.
Citera
2011-08-15, 23:30
Bannlyst
Citat:
Telecom3.

Har du mätt mot Bredbandskollen.se

Vad fick du för resultat, vad betalar du för?
Citera
2011-08-16, 00:01
Medlem
lololFilips avatar
Citat:
Har du mätt mot Bredbandskollen.se

Vad fick du för resultat, vad betalar du för?

Fick 90Mb/s då jag svarade förra gången, 43Mb/s nu. Väldigt ostabilt som sagt. Då jag drog förra testet kunde jag se en film på YouTube i 1080p helt OK. Videon pausade typ fyra gånger under tre minuter pga att den skulle buffra. Nu försökte jag se en film i 720p, men den stannade efter fyra sekunder.

EDIT: Betalar för 100Mb/s.
Citera
2011-08-16, 00:19
Bannlyst
Citat:
Fick 90Mb/s då jag svarade förra gången, 43Mb/s nu. Väldigt ostabilt som sagt. Då jag drog förra testet kunde jag se en film på YouTube i 1080p helt OK. Videon pausade typ fyra gånger under tre minuter pga att den skulle buffra. Nu försökte jag se en film i 720p, men den stannade efter fyra sekunder.

EDIT: Betalar för 100Mb/s.

Det ska inte vara några problem att se Full HD yt´s på 43MB/s men helt klart dåligt levererat av din ISP, har du allt "off" torrents mm när du mäter?

Jag har 25MB/s och kikar helt utan problem dock så har tuben varit seg för mig nu i ett par dagar.
Citera
2011-08-16, 09:59
Medlem
lololFilips avatar
Citat:
Det ska inte vara några problem att se Full HD yt´s på 43MB/s men helt klart dåligt levererat av din ISP, har du allt "off" torrents mm när du mäter?

Jag har 25MB/s och kikar helt utan problem dock så har tuben varit seg för mig nu i ett par dagar.

Det kan ju vara YouTuben som segar nu. Ska vänta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in