• 2
  • 3
2011-08-16, 10:49
Medlem
baraSMOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaddeE
tack. men kan man bli beroende av att fest snusa??? då menar jag om man festar 1 gång i månaden.

Låter väldigt konstigt om du hade blivit det. Men varför snusa överhuvudtaget om du bara gör det en gång i månaden?
Citera
2011-08-16, 13:26
Medlem
det e gott o fest snusa. älskar när jag blir extra snurrig av snuset
Citera
2011-08-19, 13:16
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaddeE
det e gott o fest snusa. älskar när jag blir extra snurrig av snuset

har du börjat snusa än?
Citera
2011-08-19, 22:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Börja snusa. Ja fråga dig först om det är värt det. När jag började kostade en dosa 16 kr, nu är det 38 kr... Om mjölk som exempel hade haft samma prisutveckling så skulle 1 liter mjölk kosta närmare 50 kr idag... Säger väl lite om vad samhället tycker om frågan.
Citera
2011-08-20, 06:09
Medlem
nej jag har inte vågat snusa än är för feg
Citera
2011-08-20, 09:52
Medlem
Vredesbyrds avatar
Nackdelarna jag har märkt av mitt snusande är kostnaderna, inga andra. Fördelarna är att jag får snusa och frekvensen för hål och annat djävulskap som innebär tandläkarbesök har minskat. Många vet inte om att snus ger munnen ett ph-värde som gynnar dina tänder(i form av att man svårare får hål i dem), däremot kan man drabbas av blottade tandhalsar dvs. tandkött som kryper längre upp/ned. Jag är ganska ekonomisk i mitt snusande men tycker ändå att jag har en snus varenda vaken timme, en stock går åt i månaden ca. Detta kostar mig alltså 175kr per månad vilket jag tycker är en inte alls för stor summa att lägga ut på någonting jag tycker om.
Citera
2011-08-20, 12:59
Medlem
Hamnbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minhatt
Sorry, menade matstrupen. Källa
Vilken pålitlig källa hörrö du!

Snus orsakar bidrar inte till varesig läppcancer, strupcancer, magcancer eller någon annan cancer heller för den delen. Det enda man sett är en väldigt liten förhöjning i risken för att få bukspottskörtelcancer, som är den ovanligaste cancerformen i Sverige.

http://www.swedishmatch.com/sv/Snus-...ng-kring-snus/

Snus är inte heller en riskfaktor för hjärtinfarkt eller andra hjärtsjukdomar (eller stroke): http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...gt-for-hjartat

De verkliga riskerna med snusning är frätning vid tandköttet och ett relativt tungt nikotinberoende. Plus att det är dyrt och kanske inte ser superfräscht ut.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in