• 1
  • 2
2011-08-15, 22:31
Medlem
Hej! Man på 24 år. Alla trådar handlar om att sluta snusa men tänkte lägga upp ett tråd om man ska börja snusa. Jag snusar inte igentligen men har snusat ett fler antal gånger då jag druckit. Jag har en snus dosa som ligger och väntar när jag ska förtära alkohål nösta gång. För jag snusar bara när jag dricker. Så. till era kära läsare bör jag snusa? eller bör jag fortsätta snusa endast när jag dricker?? jag har max snusat 20 st snus hela mitt liv.

Ps: vad är det härliga med att snusa? ( har aldrig snusat nykter. )
Citera
2011-08-15, 22:35
Bannlyst
Det bästa du kan göra är att endast "snusa" när du sover
Citera
2011-08-15, 22:36
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaddeE
Ps: vad är det härliga med att snusa? ( har aldrig snusat nykter. )

Varför snusar du när du är full om du inte vet hur det känns? Att feströka förstår jag, men att festsnusa?
Citera
2011-08-15, 22:37
Medlem
Det jag gillar med snus är känslan av lugn och koncentrationen ökar. Dock är det inget att rekommendera eftersom det ser ganska räligt ut och man luktar illa i munnen. Finns ju även andra nackdelar, typ cancer i överläppen, frätningar på tänderna etc. Om du tvunget ska snusa bör du fortsätta som du gör eftersom att akolholdoften döljer doften av snuset, dock inget annat.
Detta är bara min åsikt, finns säkert andra.
Citera
2011-08-15, 22:37
Medlem
Pianists avatar
Det bästa med att snusa är nog att det är så himla coolt..
Citera
2011-08-15, 22:38
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minhatt
typ cancer i överläppen

Hm... källa på det?
Citera
2011-08-15, 22:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Det är härligt att snusa eller röka när man dricker.
Kroppen behöver mer nikotin då.
(Nikotin stänger blodkärlen, men alkohol öppnar dem. Inte gin.
Då kan man sträck-röka och dra djupa halsbloss.
Likadant med snus för min del.
Dom blir allt större ju mer jag dricker.

Nä snusa inte.
Ingen vet vad som händer även om det finns ringa statistik på att det är farligt.
Men visst. Vissa hälsorisker finns.

Att snusa ngn gång ngn kväll eller på fester?
Där finns ingen bra statistik.

Förmodligen nästan helt riskfritt
Citera
2011-08-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Hm... källa på det?
Sorry, menade matstrupen. Källa
Citera
2011-08-15, 22:45
Medlem
Titus pollos avatar
Jag har snusat i ett par decennier (rökte innan dess) och jag rekommenderar inte dig att börja, det är bara onödigt. När man är fast så är snuset gott efter mat, kaffe, vin öl osv... då, de första minuterna efter man stoppat in prillan är det skönt på nåt sätt som är svårt att förklara, men det går över ganska fort. Vilket är naturligt då man får en liten smygande dopaminutsöndring i hjärnan. Men man (jag iaf) kan inte begränsa mig till dem utan har en snus inne nästan hela tiden. Jag har räknat på det och kommit fram till att jag är utan en prilla max 10-15 minuter varje timma under min vakna tid. De flesta stoppar jag in utan att tänka på det. Jag tror inte jag skulle kunna sluta även om jag velat. Om man kan undvika att bli slav under någonting så är det vist att göra det.
Citera
2011-08-15, 22:45
Medlem
rfvs avatar
Håll dig till ditt festsnusande.
Citera
2011-08-15, 22:48
Medlem
AkaDed.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minhatt
frätningar på tänderna
Sker ingen frätning på tänderna, snarare tandköttet!

OTS
Är du en komplett idiot? vafan vill man börja snusa för? lägga ut 52 kr om dagen för att få en dosa snus, det blir 300-400 kr i veckan, 1600-2000 i månaden. Känns som att man kan ha roligare för dom pengarna.
Själv snusar jag en dosa på jobbet och nästan en dosa efter jobbet,Så det är ännu mer pengar.
(ångrar att jag börja)

Dock det skönaste med snus är själva känslan, stimulansen, trycket i läppen. Det bästa som finns är en lössnus efter maten, det är fan bättre än sex.
Citera
2011-08-15, 22:49
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaddeE
Så. till era kära läsare bör jag snusa?
http://www.youtube.com/watch?v=0cgbZ...8lxeqQ&index=4
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera