2011-08-16, 13:05
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Dbol sänker din egenproduktion genom att själv direkt påverka hypofys och hypothalamus så de producerar mindre LH. Det krävs alltså inte några förhöjda testosteronnivåer innan man börjar bli nedstängd. Det kommer inte bli någon höjning av ditt testo med andra ord.

Okej.
LH är alltså ett hormon som medverkar/styr testosteronproduktionen och mindre LH = mindre testosteron.

Men någon gång under kuren måste väl testosteronnivån öka? För annars är det ju ingen vits med AAS överhuvudtaget?

Som jag har förstått det (rätta mig gärna om jag har fel) medverkar AAS till att trigga kroppen att tillverka mer testosteron? För det är väl inte så att AAS omvandlas till testosteron i kroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Oklart om 5 mg kommer hjälpa dig eller förstöra mer, men det ligger väl faktiskt i linje med de "ursprungliga" riktlinjerna. Skulle tro att den dosen kan ge resultat, gyno och nedstängning i viss mån men inte så mycket av något egentligen.

Det är lite så här jag har tänkt, att AAS säljs på apotek i andra länder och är faktiskt ett läkemedel, och när man tänker läkemedel ska man alltid ta så lite som möjligt som ändå ger en positiv effekt och det för att få så lite bieffekter som möjligt.
Citera
2011-08-16, 14:20
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Ta och lugna ner dig lite nu. Jag frågar "varför" just därför att jag inte tänker dra några slutsatser bara för att någon säger att det är så, så ta inte illa upp om jag frågar varför för om du tänker efter är inte det särskilt konstigt.

Och det där är bara skitsnack och om du studerar till läkare vet du också det.

Vad är skitsnack? Vad är det för mening med att köra 5mg? Då kan man lika gärna köra 25mg och få bättre resultat.
Citera
2011-08-16, 14:47
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Vad är skitsnack? Vad är det för mening med att köra 5mg? Då kan man lika gärna köra 25mg och få bättre resultat.

Ja och riskera mer bieffekter.
Citera
2011-08-16, 14:52
Medlem
RHcrews avatar
Citat:
Ja och riskera mer bieffekter.

Vilka bieffekter kan killen få? Med dagens kvalitet på raw 5mg för 7 år sedan hade nog funkat, TS du borde köra 30/60 eller något om du vill ha en lyckad effekt , eller kör på peppisar i nån månad.

Edit: om du nu kör ditt race på 5mg (vilket jag helt förstår om du känner tvek inför aas bruk)
Så behövs ingen nolva , nolva kan däremot ge dig bieffekter.
Lycka till med din träning
Senast redigerad av RHcrew 2011-08-16 kl. 14:56.
Citera
2011-08-16, 19:51
Medlem
Enfalds avatar
Citat:
Okej.
Men någon gång under kuren måste väl testosteronnivån öka? För annars är det ju ingen vits med AAS överhuvudtaget?

Som jag har förstått det (rätta mig gärna om jag har fel) medverkar AAS till att trigga kroppen att tillverka mer testosteron? För det är väl inte så att AAS omvandlas till testosteron i kroppen?
Nej, du får inte mer testo men till en början kommer du ha ditt eget testo plus dianabolen.
Dianabol är en androgen och eftersom att du redan producerar "rätt" mängd androgener, i form av testo, så kommer kroppen jämna ut nivåerna genom att minska den produktionen.

AAS får absolut inte kroppen att tillverka mer testo, varför skulle vi annars gått på PCT eller ens brytt oss (snälla läxa mig inte om att Proviron minsann kan ändra förhållandet mellan androgener och östradiol, det är inte det vi pratar om här).
Citat:
Det är lite så här jag har tänkt, att AAS säljs på apotek i andra länder och är faktiskt ett läkemedel, och när man tänker läkemedel ska man alltid ta så lite som möjligt som ändå ger en positiv effekt och det för att få så lite bieffekter som möjligt.
Har du ett vårdbehov? Med det resonemanget skulle du också kunna passa på att köpa lite cellgifter, det är skitmånga som mår bättre av det!

Som sagt; testa. Du kommer inte få några problem värda att nämna och du behöver inte Tamoxifen.
Skriv en rapport.
Citera
2011-08-16, 20:05
Medlem
nerdrages avatar
Förstår bara inte varför du vill köra AAS om du ändå är så rädd för bieffekter.
Citera
2011-08-16, 22:11
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfald
Nej, du får inte mer testo men till en början kommer du ha ditt eget testo plus dianabolen.
Dianabol är en androgen och eftersom att du redan producerar "rätt" mängd androgener, i form av testo, så kommer kroppen jämna ut nivåerna genom att minska den produktionen.

Jag fattar inte. AAS ger alltså kroppen andra uppbyggande hormoner och har ingenting direkt med testosteron att göra? Är det rätt?

Citat:
Har du ett vårdbehov? Med det resonemanget skulle du också kunna passa på att köpa lite cellgifter, det är skitmånga som mår bättre av det!

Hehe det mår jag ju inte bättre av. Cellgifter verkar otäckare än AAS tillochmed.

Citat:
Som sagt; testa. Du kommer inte få några problem värda att nämna och du behöver inte Tamoxifen.

Tack alla.
Ja om jag testar återkommer jag med någonslags rapport.
Citera
2011-08-16, 22:14
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Förstår bara inte varför du vill köra AAS om du ändå är så rädd för bieffekter.

Du kanske har rätt i det.

Vem vet, i princip kanske jag skulle få samma resultat om jag lät bli att runka i 40 dagar och optimerade träningen ännu mer.

Frågan är dock om man klarar att inte runka på 40 dagar?

Vem vet AAS är kanske inte nästa steg. Jag är faktiskt lite kluven fortfarande även om jag kände mig väldigt bestämd häromdagen.
Citera
2011-08-16, 22:25
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Du kanske har rätt i det.

Vem vet, i princip kanske jag skulle få samma resultat om jag lät bli att runka i 40 dagar och optimerade träningen ännu mer.

Frågan är dock om man klarar att inte runka på 40 dagar?

Vem vet AAS är kanske inte nästa steg. Jag är faktiskt lite kluven fortfarande även om jag kände mig väldigt bestämd häromdagen.

Låt bli om du tvekar. Du kan ju alltid ta lagliga preparat som ger mer kick i gymet.
Citera
2011-08-16, 22:50
Medlem
Tycker du låter preppen gå till någon annan som vill köpa tillverkarens sista dianabol kur(fatta poängen)

Du verkar oerhört rädd på sides!
Inget man ska ge sig in på om man är rädd

Lyd de erfarna som redan gett svar, 5mg är bara väldigt onödigt ur min åsikt, bättre att spendera pengarna på lite DMAA/3-ph-cm kreatin etc
Citera
2011-08-16, 22:53
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Tänker en kur för att få en psykologisk effekt! Placebo ! Motivation att träna hårdare än jag gör. Kanske en liten liten höjning av testosteronnivåerna (?).

Om du tror att du kan få effekt genom tankens kraft, varför tar du inte fram de extra jävlaranammat idag utan att stoppa i dig syntetiska hormoner? Det är mycket hälsosammare för dig.

Citat:
Jag fattar inte. AAS ger alltså kroppen andra uppbyggande hormoner och har ingenting direkt med testosteron att göra? Är det rätt?

Dra inte alla aas över en kam. Olika preparat påverkar kroppen olika.

Om du tillsätter testosteron så får du mer testo i kroppen. Men ditt kroppsegna testosteron minskar eftersom kroppen har ett feedbacksystem som talar om att det finns ett överflöd i kroppen.

Om du tillsätter testosteronderivat (som dbol är) får du inte mer testo i kroppen. Du får mindre, eftersom kroppen misstar dessa derivat för testo (någon får gärna läxa upp mig om detaljerna) och stänger ner egenproduktionen. Nu är de en piss-dos du pratar om så det är tveksamt om du blir nedstängd av det. Men frågan är om du får nån effekt alls.

Citat:
Hehe det mår jag ju inte bättre av. Cellgifter verkar otäckare än AAS tillochmed.

Du glömmer den psykologiska effekten! Placebo vettu!
Citera
2011-08-17, 00:17
Medlem
Starcrows avatar
TS

Skaffa dig en bra PWO och läs på om AAS ett upp mot ett år eller mer sen då bör du ha tillräckligt mycket kunskap om vad och hur du ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in