2011-08-15, 19:26
Medlem
5thworldwars avatar
Någon som vet hur lamm blir i micro vid uppvärmning? Vet att vissa saker inte bör värmas upp i micro för att de oxiderar/drar på sig någon äcklig bismak. Går det att värma på en lammgryta?
Citera
2011-08-15, 19:28
Medlem
erra62s avatar
Man kan sammanfatta det med ett ord:

Citera
2011-08-15, 19:37
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erra62

På allvar? Så illa? Satan.

Annan fråga:

Läser på vissa forum att nöt och gris inte heller ska bli så bra att värma på. Eh.. Jag har under alla år värmt på olika köttgrytor (ja, förutom vad gäller lammgryta då) utan att känna någon som helst bismak. Är det jag som är helt handikappad i käften eller...?
Citera
2011-08-15, 20:02
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erra62

Kan du utveckla?

Jag har aldrig haft problem med att värma grytor (bland annat lamm) i micron.
Citera
2011-08-15, 22:17
Medlem
gör rätt ofta lammfärssås. det blir bra att värma i micronm
Citera
2011-08-15, 22:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5thworldwar
På allvar? Så illa? Satan.

Annan fråga:

Läser på vissa forum att nöt och gris inte heller ska bli så bra att värma på. Eh.. Jag har under alla år värmt på olika köttgrytor (ja, förutom vad gäller lammgryta då) utan att känna någon som helst bismak. Är det jag som är helt handikappad i käften eller...?

Nej, det är inte du. Jag värmde nötkött så sent som i dag i micron till lunch och det smakade utmärkt. Jag värmer ofta nöt, gris och kyckling utan några som helst problem. Lamm äter jag i princip aldrig dock så där kan jag inte uttala mig. Men köttet i sig tycker jag i regel kan tappa lite i konsistens, men smaken brukar vara okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in