2011-08-15, 18:50
Medlem
danishgolds avatar
Fick höra av en alkoholist ute en dag att om man får hudcancer så är livet kört, att det inte går att bota hudcancer är detta sant???

borde inte det vara så enkelt att dom bara skär bort huden där cancern är eller att dom använder laser på huden där cancern är?
Citera
2011-08-15, 18:55
Medlem
Min morsa har haft hudcancer (Malignt melanom) vet inte om de finns fler sorter?
Men iaf så var cancern i en leverfläk som hon fick genom många års solande, och dem skärade bort leverfläcken och det visade ju positivt för Malignt melanom. Men det är inte alls farligt innan de har spridit sig till lymphkötlarna (rätta mig om jag har fel) för om cancern inte har gjort de är de bara att skära bort fläken

sorry om de är rörigt, är äckligt trött
Citera
2011-08-15, 18:56
Medlem
MisterToms avatar
Ännu en som inte ens kan titta upp de mest basala grejerna själv utan måste fråga på FB, men here it goes.

Citat:
Ursprungligen postat av danishgold
Fick höra av en alkoholist ute en dag att om man får hudcancer så är livet kört, att det inte går att bota hudcancer är detta sant???

Nej, det är inte sant.

Citat:
Ursprungligen postat av danishgold
borde inte det vara så enkelt att dom bara skär bort huden där cancern är eller att dom använder laser på huden där cancern är?

Ja, kirurgisk behandling av hudcancer (skivepitel, basalcells och malignt melanom) är mycket vanligt, men i vissa fall kan även cytostatika behövas. Även strålbehandling används.
Citera
2011-08-15, 18:56
Medlem
Läs här och du får svar på frågan

http://www.cancerfonden.se/sv/cancer...mar/Hudcancer/
Citera
2011-08-15, 19:00
Bannlyst
Nja det stämmer inte, allt går att bota sålänge jag finns, tycker inte du borde lyssna så mycket på alkisar, de brukar inte veta vad de svamlar om ...

Hur menar du med att skära bort skinnet? Ta bort allt skin då?

Mvh

Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in