2011-08-15, 18:31
Medlem
Jag har övervägt att söka jobb i en hälsokostaffär. Jag har ingen erfarenhet av hälsokost mer än att jag är intresserad av det. Ej heller har jag någon erfarenhet av butiksarbete, men vill verkligen lära mig och få erfarenhet!

Måste man gå någon hälsokost-utbildning för att kunna jobba i en sån butik? Eller finns det kurser man bör gå innan man söker ett jobb i en sån butik? Någon som vet?

Verkligen tacksam för svar!
Citera
2011-08-15, 18:55
Medlem
tglrs avatar
Plugga kurser om kost/vad kroppen behöver osv, vilket lär ge en bra grund. Annars: "Kinesiologkurs", tror det fanns i USA, det är faktiskt riktigt jävla ballt.

Lycka till!
Citera
2011-08-16, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Plugga kurser om kost/vad kroppen behöver osv, vilket lär ge en bra grund. Annars: "Kinesiologkurs", tror det fanns i USA, det är faktiskt riktigt jävla ballt.

Lycka till!

Ok, så det finns inga program/kurser som riktar sig till just hälsokost eller den som vill arbeta med hälsokost?
Citera
2011-08-16, 10:09
Medlem
sista-bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elolinona
Ok, så det finns inga program/kurser som riktar sig till just hälsokost eller den som vill arbeta med hälsokost?

praktisera i en butik! min sambo jobbar på life och det är mkt folk som praktiserar där för att lära upp sig och få bra grund
Citera
2011-08-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sista-bossen
praktisera i en butik! min sambo jobbar på life och det är mkt folk som praktiserar där för att lära upp sig och få bra grund

Okej! Ja, jag kan förstå att det är lättare att få praktikplats än kanske en anställning. Men, grejjen är den, att jag inte har någon inkomst och då fungerar det ju liksom inte med en "gratispraktik" så att säga. Jag behöver i alla fall pengar så jag överlever...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in