"Personalen på Nyköping vatten letar fortfarande efter den nya vattenläcka som tros ha uppstått någonstans längs ledningsnätet. Ur många kranar kommer nu starkt missfärgat vatten – eller inget alls."
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.1151898
Fy fan vad jag är trött på det här. Två läckor på bara några dagar??? Dom löse ju den första i söndags tror jag, men hur är det möjligt att det blir en till så snabbt? Hur dåligt underhållna är dessa ledningar?
Hade tvättid idag och försov mig till den så sprang bara ned o slängde in tvätten, och nu är alla mina kläder, handdukar och sängkläder halvblöta och kladdiga av tvättmedlet. Är rädd att allt ska bli förstört.
Är det någon som har något tips på hur jag ska rädda mina kläder eller någon insiderinformation om hur det går i söket av läckan?
Själv har jag inget vatten alls här nu, för två timmar sedan kom det lite vatten ur kranen, dock ej missfärgat, men folk i innerstaden har fått brunt och tom svart vatten ur sina kranar. Man kan inte ens köpa vatten på affärerna för det mesta är redan utplockat.
Borde dom inte ha mer koll på hur dom löser sånthär eller ha någon slags backup?