2011-08-15, 17:30
Medlem
RosaPsykoss avatar
"Personalen på Nyköping vatten letar fortfarande efter den nya vattenläcka som tros ha uppstått någonstans längs ledningsnätet. Ur många kranar kommer nu starkt missfärgat vatten – eller inget alls."

http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.1151898

Fy fan vad jag är trött på det här. Två läckor på bara några dagar??? Dom löse ju den första i söndags tror jag, men hur är det möjligt att det blir en till så snabbt? Hur dåligt underhållna är dessa ledningar?

Hade tvättid idag och försov mig till den så sprang bara ned o slängde in tvätten, och nu är alla mina kläder, handdukar och sängkläder halvblöta och kladdiga av tvättmedlet. Är rädd att allt ska bli förstört.

Är det någon som har något tips på hur jag ska rädda mina kläder eller någon insiderinformation om hur det går i söket av läckan?

Själv har jag inget vatten alls här nu, för två timmar sedan kom det lite vatten ur kranen, dock ej missfärgat, men folk i innerstaden har fått brunt och tom svart vatten ur sina kranar. Man kan inte ens köpa vatten på affärerna för det mesta är redan utplockat.

Borde dom inte ha mer koll på hur dom löser sånthär eller ha någon slags backup?
Citera
2011-08-15, 17:38
Medlem
Squalos avatar
Nyköping måste suga hårt för det inte går att komma in på någon form av kommunal hemsida med information om kommunen. Den som det borde vara snurrar bara och ansluter inte.

Borde ställas ut tankbilar med vatten som folk kan hämta från i hinkar.

Så fixa vatten i hink, öppna tvättmaskin och så sköljer du av kläderna i hinken, och sen sköljer igen med nytt vatten i en annan hink. Så tror jag man gör.
Citera
2011-08-15, 18:03
Medlem
RosaPsykoss avatar
Ja jag vet sidan ligger totalt nere. Överbelastad troligen eller så tröttnade dom på folk o stängde ned den.

Verkar som det kommer lite vatten ur kranen nu så ska ned till tvättstugan o se om maskinerna vill fungera.

Tack för tipsen
Citera
2011-08-15, 18:05
Medlem
epost72s avatar
http://www.nykoping.se/Kommun--polit...y-vattenlacka/
Citat:
Vattentankar på plats

Nu finns det vattentankar vid Mariebergsgården och vid Tekniska Divisionen på Lenningsväg i Nyköping. Det finns också en tank i Buskhyttan. En tank till Prisman i Oxelösund är i skrivande stund på väg.

Vattentankarna kommer från Stockholm, Norrköping, Strängnäs och Katrineholm.

På grund av överbelastning av Nyköpings kommuns webbplats finns problem med uppdateringar av informationen. Se därför SN och sidan "Nyköpings kommun" på Facebook för löpande information.
Citera
2011-08-15, 18:07
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaPsykos
Ja jag vet sidan ligger totalt nere. Överbelastad troligen eller så tröttnade dom på folk o stängde ned den.

Verkar som det kommer lite vatten ur kranen nu så ska ned till tvättstugan o se om maskinerna vill fungera.

Tack för tipsen
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.1151898
Citat:
Nu finns det vattentankar vid Mariebergsgården och vid Tekniska Divisionen på Lenningsväg i Nyköping. Det finns också en tank i Buskhyttan. En tank till Brandkärrsskolan och till Prisman i Oxelösund på väg.

Citat:
På grund av överbelastning av Nyköpings kommuns webbplats finns problem med uppdateringar av informationen. Se också SN och sidan Nyköpings kommun på Facebook för löpande information.
Lycka till!
Citera
2011-08-17, 09:57
Medlem
GorillaMans avatar
Fint när jag satt hemma hos min polare och hade lagt en stor en så går det inte att spola.
Vattnet hade helt tagit slut...

Någon som vet när allt ungefär kommer vara lagat?

/ Gorillaman
Citera
2011-08-17, 14:15
Medlem
Huvudläckan och tryckförändringar har lett till ytterligare 11 läckor.
Någon som är förvånad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in