2011-08-15, 16:35
Medlem
Är det bara ett avtal ingått mellan spelaren och klubben eller finns det annat som styr vad utköpsklausuler setts till. I Spanien är de ju till och med obligatoriskt att ha en sådan om jag förstått det hela rätt?
Någon flashbackare som är insatt?
Citera
2011-08-15, 16:45
Medlem
chrisnolan92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Är det bara ett avtal ingått mellan spelaren och klubben eller finns det annat som styr vad utköpsklausuler setts till. I Spanien är de ju till och med obligatoriskt att ha en sådan om jag förstått det hela rätt?
Någon flashbackare som är insatt?
Det är spelaren som kommer överrens med klubben om en summa när de skriver kontrakt.
Citera
2011-08-15, 17:26
Medlem
Okej. Varför måste spanska spelare ha en sådan klausul?
Citera
2014-03-02, 21:29
Medlem
uffeoboys avatar
Dags att bumpa denna.

Hur fungerar det, jag undrar just nu med tanke på Suarez?
Det säga att ägarna vägrat bud på 400milj, trots att klausulen låg på det.
Citera
2014-03-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Dags att bumpa denna.

Kontrakt kan vara vara både enkla men samtidigt också mycket komplicerade. I detta fallet kan det vara så att han mycket väl kan ha en utköpsklausul på £40m, men även andra villkor kan finnas i kontraket som måste uppfyllas för att kunna utlösa klausulen.
Citera
2014-03-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Dags att bumpa denna.

Om jag förstått det rätt så var det ingen riktig utköpsklausul. Klausulen var egentligen bara att parterna kommer få diskutera med varann om den löses. PFA har redan undersökt detta när allt var igång, såhär sa dom:
Citat:
"It quite clearly states £40 million is a minimum offer for discussions, but it becomes really difficult with such clauses. There is a 'good faith' clause in relation to serious discussions but I can’t say it is a cast-iron buy-out clause.
Finns ingen anledning till att John Henry skulle gå ut i media och säga att klubben begått brott Kanske media som twistat hans ord, för man kan inte kalla det utköpsklausul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in