Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Du behöver inte döpas om den dag du återvänder till HERREN.
Du får tro det om du vill, jag väljer att tro att det inte finns någon gud, vi får se vem tiden bevisar fel...
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Väldigt vad du verkar vilja överföra dina egna åsikter och ståndpunkter på andra. Känner du samma form av "hyckleri" om vi ponerar att du sitter och lyssnar på den Fetes & Co:s tal i Riksdagen ifall du inte reser dig upp och "talar vett" med dem?
Naturligtvis ska hon få bestämma för sig själv, jag vet vilken version av kristendom hon kommer att få höra från sin moders sida av familjen, jag vill ge henne en annan version så att hon själv kan formulera en objektiv uppfattning. Jag ber om ursäkt om detta inte framgick i det jag skrev ovan.
Sen har jag ingen önskan att föra över alla mina åsikter på andra. Om alla vore som jag har jag ju ingen att diskutera med, inte att säga emot. Hur roligt vore livet då?
Politik är något jag inte bryr mig om, religion har jag alltid haft en starkare åsikt om. Jag säger vad jag tycker när jag anser att det har någon relevans eller då jag helt enkelt anser att jag vill eller borde göra det. Folk få leva de liv de vill, de bör dock inte förvänta sig att jag ska hålla med dem...
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUSEN
Jaha, men hycklaren i detta fall är du (som du antyder) alter ego som går dit! och står där som en ryggradslös stum åsna vid dopet
Men du ska ha ett stort tack för dina inlägg alter ego som vi tycker är skitkul!
Men du ska ha ett stort tack för dina inlägg alter ego som vi tycker är skitkul!
Jag gick dit eftersom min bror ville ha mig där, och jag sade inget eftersom jag vill behålla en god relation till min bror och hans nya familj. Jag protesterade tyst genom att sitta ned genom hela cermonin och läsa en bok, när vi ombeddes gå fram till barnet för att välsigna det satt jag helt enkelt kvar. Jag skulle ha förlorat mer än jag skulle ha vunnit av att ställa mig upp protestera helt plötslig, det borde till och med någon med ditt begränsade förstånd inse...