2011-12-24, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Hur många är "nästan alla"? Fyra? Fem? Tror du att det räcker för att ge M (och D) "rätt"?
Med det stödet skulle jag flytta tillbaka till Norge om jag vore M.

Haha, med det packet som kramar den anklagade så kan man inte annat än vara överlycklig att inte vara på samma sida, den saken är klar. Maken till samling av idioter på en och samma sida (anklagade pedofilsidan) tror jag aldrig jag skådat.
Citera
2011-12-24, 01:36
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Hur många är "nästan alla"? Fyra? Fem? Tror du att det räcker för att ge M (och D) "rätt"?
Med det stödet skulle jag flytta tillbaka till Norge om jag vore M.
Nästan alla, lär sluta i 94, 95%. När pedofilen och barnmisshandlaren Carina Simm blir fälld och det rullas upp vilka våldtäkter och övergrepp barnen blivit utsatta för när de skulle vara under samhällets vård, så lär svin som du vara ganska ensamma.
Citera
2011-12-24, 01:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Haha, med det packet som kramar den anklagade så kan man inte annat än vara överlycklig att inte vara på samma sida, den saken är klar. Maken till samling av idioter på en och samma sida (anklagade pedofilsidan) tror jag aldrig jag skådat.

Människan finns inte ens i misstankeregistret och dessa sjuka anklagelserna lades ner 2007, så vad har hänt sen dess du? Inte ett förbannat skit och mamman bara vinner och tar över ju mer åren går. 4 år sedan nu och det händer inte ett skit mer än att dårar som du sprider rykten och förtal.

Ingen domstol ingen expertis som är värda namnet har en minsta misstanke om att hon är pedofil utan tvärtom att Thomas Norberg har hjärntvättat sina barn och tvingat dom att ljuga.. Du däremot jagar och förtalar smutsigt här.

Kom igen då du har kött på benen och något brott som är begånget för det enda du får se här är en anmälan om förtal och stalking.

Så var är brottet och anmälan ? Inte ens det finns. Herregud när fan ska detta redas ut?
Denna mamman välkomnar en utredning är det fullständigt klart din lögnaktiga skit.
Undrar vilket smutsigt hål du kommer ifrån egentligen som bär dig åt som den värsta skvallerkärringen som finns. Du har en del att bevisa här du som är deras nyttiga idiot.

eloge
Får du ståfräs av att frottera dig i såna här fall där du kan fantisera fritt`?
Måste gå ut och spy. Nämnde du slödder? Ja det finns det och det stavas förtal och ryktesspridning och det är vad du gör just nu. Inbilla dig inget det är inte i närheten av några fällningar din idiot så håll dig till sanningen. Det är nedlagt och ej upptaget igen,och inget är på gång.

Jag ser slödder som borde låsas in för att man förtalar och är mytoman.
Du och Thomas är en fara i samhället inget annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-12-24 kl. 02:26.
Citera
2011-12-24, 03:07
Medlem
pilgrimsresas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dynghögarna är många och dom ser ut att komma ifrån dig, som sprang i väg och inte slutförde det du påstod. Du bör belägga din kontakt med Melinda tack,.

Jag måste ha varit snäll då jag fick några färska bilder som present. Avatarbilden är därför bytt.
Senast redigerad av pilgrimsresa 2011-12-24 kl. 03:09.
Citera
2011-12-24, 03:38
Medlem
eloges avatar
Citat:
Människan finns inte ens i misstankeregistret och dessa sjuka anklagelserna lades ner 2007, så vad har hänt sen dess du? Inte ett förbannat skit och mamman bara vinner och tar över ju mer åren går. 4 år sedan nu och det händer inte ett skit mer än att dårar som du sprider rykten och förtal.

Ingen domstol ingen expertis som är värda namnet har en minsta misstanke om att hon är pedofil utan tvärtom att Thomas Norberg har hjärntvättat sina barn och tvingat dom att ljuga.. Du däremot jagar och förtalar smutsigt här.

Kom igen då du har kött på benen och något brott som är begånget för det enda du får se här är en anmälan om förtal och stalking.

Så var är brottet och anmälan ? Inte ens det finns. Herregud när fan ska detta redas ut?
Denna mamman välkomnar en utredning är det fullständigt klart din lögnaktiga skit.
Undrar vilket smutsigt hål du kommer ifrån egentligen som bär dig åt som den värsta skvallerkärringen som finns. Du har en del att bevisa här du som är deras nyttiga idiot.

eloge
Får du ståfräs av att frottera dig i såna här fall där du kan fantisera fritt`?
Måste gå ut och spy. Nämnde du slödder? Ja det finns det och det stavas förtal och ryktesspridning och det är vad du gör just nu. Inbilla dig inget det är inte i närheten av några fällningar din idiot så håll dig till sanningen. Det är nedlagt och ej upptaget igen,och inget är på gång.

Jag ser slödder som borde låsas in för att man förtalar och är mytoman.
Du och Thomas är en fara i samhället inget annat.
Jag får ståfräs av att läsa dina inlägg. De är så roliga så jag gråter av skratt. Du kan inte vara verklig, speciellt gillar jag `?. Du har aldrig riktigt fattat varför det blir så`? Ha ha!

Pedofilmorsan Carina Simm får betala för det illa hon har gjort, här i tråden och i en domstol men mest i sina barns eviga fördömande. Ur allmänintresse är inte det de viktigaste utan det är suggan Kristina Steijners vidriga hantering av ärendet. Även det överskuggas av att det aldrig skall hända igen.

Barn skall inte behöva bli så illa behandlade i Sverge. De skall inte behöva komma till ett ställe där de är predestinerade att bli utsatta för övergrepp och våldtäkt. Så skall inte samhällets vård se ut.
Senast redigerad av eloge 2011-12-24 kl. 03:41.
Citera
2011-12-24, 06:32
Medlem
Citat:
Det finns framlagt så försök inte en ren lögn från ditt håll där du påstår att dottern bodde själv i lägenhet då hon va 12 år och soc betalade lägenheten. Att du inte skäms på dig.

Hon bodde på Limkullen först sen med sin far så du kan be om ursäkt för att du förtalar här.

Hur kan du ha mage att påstå att hon bodde på Limkullen först innan hon dumpades hos sin far?
Du har ju postat utdrag ur folkbokföringen där det klart står att hon flyttade till sin far INNAN
Carina flyttade till LImkullen enligt dokument som du också lagt ut.
Du har ju tillgång till registret så lägg nu ut ett utdrag som visar att hon gjort det.
Både hon själv , LHS och insatta påstår nämligen något annat.

Nej jag har aldrig påstått att Soc betalde lägenheten, skaffa dig Svenska akademins ordlista
istället för ett korsordslexicon.
Och om du vill forsätta den diskussionen , kan du ta den i PM.

Du skall i alla fall ha tack för att du postade delar av SOS utredning efter anmälan av
Filipstads handläggande av LHS utredning.
Den säger mer än tusen ord och visar klart och tydligt vilka skitstövlar det finns på Soc där.
Citera
2011-12-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Men samtidigt beskriver hon att hon är övervakad hela tiden av personalen?

Det tror jag ingen på ett sådant boende är. däremot känner hon kanske så i perioder. vi vet inget om det som hände på folåsa. så vi ska absolut inte säga att det aldrig skett.
Citera
2011-12-24, 10:03
Medlem
eloges avatar
Man kan fundera på vad som drev CS till att begå övergrepp på sina barn. Varför detta med övergrepp på barn så ofta går i arv. Om jag får gissa så är det inte en egentlig pedofili som går i arv utan mer ett beteende och ett sökande efter en förklaring till vad man själv blev utsatt för. Någonstans tror jag att när CS höll på med barnen, fingrade i Ms kroppsöppningar och sög Ds penis så var det mer en väg att hitta och förstå sig själv än verklig attraktion.

Detta resonemang förutsätter så klart att tro på offren och det gör jag. Jag tror att CS såväl som DN och MN blivit utsatta för det de berättar om. Tror också att det sexuella har varit underordnat i det att våldet och tvånget har varit värre att uthärda. Det kan därför bli fel när man värderar det utifrån.

Det man utifrån lätt tycker är värst, en beröring av ett könsorgan, är ur barnets perspektiv ingenting jämfört med ett slag som gör ont och det i sin tur ingenting jämfört med osäkerheten i att slaget kan komma när som helst.

Tycker att CS berättelse om daskmärket på rumpan som hennes mor tyckte var så roligt är högst trovärdig och det ger tyvärr också att det inslagna skallbenet lär vara sant. Det skall däremot inte hållas mot CS för det går inte att säga vilken påverkan det haft.

Det är dubbelt tragiskt när offret utvecklas till förövare, så den kedjan måste brytas. Inte minst därför är det viktigt att offren får upprättelse så de kan förstå sitt öde och förlikas med det.
Citera
2011-12-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Det tror jag ingen på ett sådant boende är. däremot känner hon kanske så i perioder. vi vet inget om det som hände på folåsa. så vi ska absolut inte säga att det aldrig skett.

Jag har nog aldrig förnekat att något kan ha skett på Folåsa. Jag var inte där.Men precis som i hela tråden i övrigt skaffar man sig en hållning utifrån given information. Vad jag pekar på här är den dubbelhet i informationen vi ofta får. Där var övervakningen väldigt central och hon fick aldrig vara ensam. Men naturligtvis kan det vara som du säger, att man lättar på övervakningen efterhand.
Jag har ingen önskan att göra Melinda illa, tvärtom skulle jag vilja uppmana henne att söka hjälp av proffs. Jag önskar henne bara ett riktigt liv. Däremot är jag väldigt osäker om hon faktiskt är med på tråden?
Senast redigerad av CyborgKing 2011-12-24 kl. 10:34.
Citera
2011-12-24, 10:34
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Man kan fundera på vad som drev CS till att begå övergrepp på sina barn. Varför detta med övergrepp på barn så ofta går i arv. Om jag får gissa så är det inte en egentlig pedofili som går i arv utan mer ett beteende och ett sökande efter en förklaring till vad man själv blev utsatt för. Någonstans tror jag att när CS höll på med barnen, fingrade i Ms kroppsöppningar och sög Ds penis så var det mer en väg att hitta och förstå sig själv än verklig attraktion.

Detta resonemang förutsätter så klart att tro på offren och det gör jag. Jag tror att CS såväl som DN och MN blivit utsatta för det de berättar om. Tror också att det sexuella har varit underordnat i det att våldet och tvånget har varit värre att uthärda. Det kan därför bli fel när man värderar det utifrån.

Det man utifrån lätt tycker är värst, en beröring av ett könsorgan, är ur barnets perspektiv ingenting jämfört med ett slag som gör ont och det i sin tur ingenting jämfört med osäkerheten i att slaget kan komma när som helst.

Tycker att CS berättelse om daskmärket på rumpan som hennes mor tyckte var så roligt är högst trovärdig och det ger tyvärr också att det inslagna skallbenet lär vara sant. Det skall däremot inte hållas mot CS för det går inte att säga vilken påverkan det haft.

Det är dubbelt tragiskt när offret utvecklas till förövare, så den kedjan måste brytas. Inte minst därför är det viktigt att offren får upprättelse så de kan förstå sitt öde och förlikas med det.

Ser att du såhär på julaftonsmorgon blivit nästan timid i din framtoning.
Noterar också att du i princip omfamnat NKMR's pedofiluppfattning. Nu
saknar jag bara att du omfamnar den kärleksfulla aga dom förespråkar.

Du glömde påpassligt bort det avslitna örat.

Vad limkullegänget verkar glömma bort hela tiden är att det inte går att
kasta ur sig små sanningar blandat med lögner och sedan plocka russinen
och hävda att det är sant. Överdrifter? Men inte lögner.
Citera
2011-12-24, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad

Du borde fundera lite på vad perspektiv betyder. T.ex en liten dask på rumpan för den vuxne kan vara som ett jättehårt slag för det slagna barnet.

Ur två beskrivningar, den anklagades och den som anklagar kommer alltid två helt skilda beskrivningar.

Att då ta den anklagades berättelse för sanning rakt av är totalt fel imho, för den har all anledning att ljuga, så man måste vara vaksam.

Har man då dessutom ett klart erkännande av misshandel, samt två egenupplevda utsagor så är det för mej uteslutet att okritiskt svälja att ingenting skulle ha hänt.
Citera
2011-12-24, 11:36
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad

Ja, jag hade helt gömt av det avslitna örat. Nu när du påminner mig så vet jag att en av dina idoler citerar någon form av kåseri du har framfört om detta i sin signatur.

Jag lovar och svär att det inte var någon påpasslig glömska från min sida.

Så vad är poängen med det avslitna örat?

Jag kan ge min sanning/lögn-analys som jag minns och tolkar det.

Sant eller falsk så finns det en legend om CS öra och skallben. Det är en legend CS själv berättat och med stor sannolikhet kan den styrkas genom att känna på CS skalle. Som det brukar fungera med legender så blir de ofta överdrivna. CS kanske överdrev när hon berättade för TN och TN till TS och du gav ditt tillägg när du kåserade om det.

Så vad är sanningen? Jag tror att CS blivit misshandlad i sin barndom så illa så man än i dag kan känna spåren i hennes skallben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in