• 1
  • 2
2004-11-18, 18:30
Bannlyst
Min farsa har gjort det när han var liten, jag tycker att detta låter som en kul grej att testa men vill inte utsätta mig eller någon annan för fara.
Nu undrar jag om det är någon som har gjort sådanna bomber, jag skulle vilja veta vilka propotioner man ska använda och hur giftig röken blir .
Man ska enligt honom ha blandat Klor(från polen) och bensin...

tack på förhand
Citera
2004-11-18, 18:44
Medlem
Tillåt mig tvivla på din gamle farsa.
Citera
2004-11-18, 18:49
Medlem
007swedens avatar
testa
Citera
2004-11-18, 19:13
Bannlyst
jag...

jag tror att killen har fått reda på något polsk kloratdegs recept, det luktar åt det hållet, klor.
Citera
2004-11-18, 19:26
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.indsci.com/sup_gi_tox_cl2.asp
Although not classified as an explosive gas, chlorine will react explosively or form an explosive compound when combined with substances like acetylene, ether, turpentine, ammonia, hydrogen, and fuel gas.
MEN, klorin är natriumhypoklorit och alltså inte det samma som klor (som i sin tur heter chlorine på engelska)

Jag tror på din pappa, men jag tror antagligen att han:
1. kommer ihåg fel
2. fått fel uppgifter

Jag ville gärna ha en tredje punkt, men det gick visst inte...

Det faktum attdet ska vara polsk klorin får mig att tro att det var annat än natriumhypoklorit i din pappas klorinflaskor.
Citera
2004-11-18, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
MEN, klorin är natriumhypoklorit och alltså inte det samma som klor (som i sin tur heter chlorine på engelska)

Jag tror att det är det han menade men vart får jag tag i det då
Citera
2004-11-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Det faktum attdet ska vara polsk klorin får mig att tro att det var annat än natriumhypoklorit i din pappas klorinflaskor.

Okej Iceman får väl rätta mig om jag har fel men jag läste hans inlägg som att det skulle vara klor från poolen, alltså det man klorerar bassänger med.

För att undvika vidare missförstånd;

Klor = ett gasformigt grundämne, Chlorine på engelska. Formel Cl.

Klorin = ett varumärke på ett vanligt förekommande blekmedel, innehåller under 5% Natriumhypoklorit.

"Poolklor" = vanligtvis Kalciumhypoklorit, vet inte exakt hur mycket men iaf mycket större koncentration än vad Natriumhypokloriten i klorin innehåller.
Citera
2004-11-18, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro Injection
Okej Iceman får väl rätta mig om jag har fel men jag läste hans inlägg som att det skulle vara klor från poolen, alltså det man klorerar bassänger med.

För att undvika vidare missförstånd;

Klor = ett gasformigt grundämne, Chlorine på engelska. Formel Cl.

Klorin = ett varumärke på ett vanligt förekommande blekmedel, innehåller under 5% Natriumhypoklorit.

"Poolklor" = vanligtvis Kalciumhypoklorit, vet inte exakt hur mycket men iaf mycket större koncentration än vad Natriumhypokloriten i klorin innehåller.

Det låter som du har rätt, blev lite fundersam ett tag
Kan man köpa klorin i vilken affär som helst?
Citera
2004-11-18, 21:47
Medlem
Pyromaniac_s avatar
ja, vilket livsmedelsbutik som helst. Har läst om (enligt min åsikt) livsfarliga bomrecept i Anarchist Cookbook och dyl. som man används sig av klorin, om jag inte minns fel kallas den för "the high scool bomb".
Tydligen en väldigt enkel bomb, men livsfarlig. Sett gamla tidningsarticklar ang. high school-bomb då några tydligen dött.
Citera
2004-11-18, 23:55
Medlem
xytrass avatar
"They are mixing the chlorine and alcohol..." PANG

http://fugly.com/media/MOVIES/WHOOPS/2003122514.wmv
Citera
2004-11-19, 00:10
Medlem
Ukklenitrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xytras
"They are mixing the chlorine and alchohol..." PANG

http://fugly.com/media/MOVIES/WHOOPS/2003122514.wmv
Fan vilka nötter....
Citera
2004-11-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukklenitrat
Fan vilka nötter....

Finns här på FB också, sök runt lite på "knallflaskor" så hittar du dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in