2011-08-15, 02:52
Medlem
denrofiloves avatar
Kom och tänkta på när jag kollade på musikvideon med Chris Medina-What are words. Rakar man handikappade/utvecklingstörda kvinnor under armar osv? Vet ej om jag la den i fel tråd?
Citera
2011-08-15, 03:36
Medlem
oloas avatar
hahah, det var en riktigt bra fråga, aldrig tänkt på det. Tror det är få som rakar sig..
Citera
2011-08-15, 05:42
Medlem
Spiralvisps avatar
Hahaha fick mig ett gott skratt! Frågan är hur du kom upp med denna frågan.. vore kul ifall någon erfaren handikappsrakare upplyste oss om sanningen.
Citera
2011-08-15, 07:33
Medlem
Cruella de Vils avatar
Som alltid är det generellt. Det beror ju bland annat på åldern på kvinnan och hur noga hon är med sitt utseende osv. Alla kvinnor, handikappade eller ej, rakar sig som bekant inte. En del gör det, andra inte. Precis som med handikappade. En del gör det alldeles säkert, andra inte. Bara för att man är handikappad innebär det inte att man inte kan göra mycket saker själv. Det är inte alla som behöver hjälp med det mest grundläggande utan kan sköta hygienen, raka sig, borsta tänder osv.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2011-08-15 kl. 07:36.
Citera
2011-08-15, 13:53
Medlem
swaydizzles avatar
Medicin och hälsa -> Hår- och kroppsvård

MVH //mod
Citera
2011-08-15, 17:45
Bannlyst
Det beror nog på vad de har för personlig assistent.
Citera
2011-08-15, 18:17
Medlem
Kyotes avatar
Jag jobbar med en utvecklingstörd tjej, tror hon har något problem med hormonerna för hon är ovanligt hårig, men hon verkar inte direkt bry sig om det själv. Vi brukar raka skägg och mustach på henne, men har aldrig sett att nån rakat ben eller armhålor. Men ärligt talat, handikappade människor är en enormt bred grupp..
Citera
2011-08-16, 04:48
Medlem
denrofiloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyote
Jag jobbar med en utvecklingstörd tjej, tror hon har något problem med hormonerna för hon är ovanligt hårig, men hon verkar inte direkt bry sig om det själv. Vi brukar raka skägg och mustach på henne, men har aldrig sett att nån rakat ben eller armhålor. Men ärligt talat, handikappade människor är en enormt bred grupp..

Okej :P Jodå både min far och mor är inom den branschen
Citera
2011-08-18, 15:26
Medlem
audio_bloods avatar
Jag jobbar som assistent åt flera i individer med olika handikapp, och som någon sa innan så beror det ju mycket på personen i fråga. Hos en kvinnlig brukare rakar vi armhålorna och benen, hos nästa rakar vi hakan men inget mer. En manlig brukare rakar sig själv i ansiktet, och de andra assistenterna (inte jag) rakar de nedre regionerna. En annan man behöver hjälp att raka skägget.

Alla varianter finns, vad som görs beror på person och personal.
Citera
2011-08-18, 18:02
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audio_blood
Jag jobbar som assistent åt flera i individer med olika handikapp, och som någon sa innan så beror det ju mycket på personen i fråga. Hos en kvinnlig brukare rakar vi armhålorna och benen, hos nästa rakar vi hakan men inget mer. En manlig brukare rakar sig själv i ansiktet, och de andra assistenterna (inte jag) rakar de nedre regionerna. En annan man behöver hjälp att raka skägget.

Alla varianter finns, vad som görs beror på person och personal.

Varför behöver en CP-bluffare få pungen rakad? Känns som att han utnyttjar systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in