2011-08-15, 00:13
Medlem
''Windows-brandväggen kan inte ändra vissa av dina inställningar. Felkod 0x8007042c''

vad betyder det då?

Och sen ibland när jag har haft datorn på och inte använt den så börjar Firefox bråka med mig, jag kan öppna ny internet sida och det står bara Ny flik, det går inte att skriva in nån hemsida eller nånting, och när Firefox vill fungera så kan jag inte söka saker på Google och klicka på en länk för då kommer jag till nån reklam skit hemsida, vad är det liksom??
Citera
2011-08-15, 00:14
Medlem
GuLous avatar
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...63l163l0.1l1l0
Citera
2011-08-15, 00:16
Medlem
Ja jag har varit där och läst och gjort det mesta som står där men det fungerar ändå inte.
Citera
2011-08-15, 08:11
Medlem
927s avatar
låter som att du är infekterad. gör en snabb scan med malwarebytes antimalware, ta bort det som hittas och posta loggen som automatisk. starta inte om nu!
Citera
2011-08-15, 09:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Datorvirus och skadlig kod

//Mod
Citera
2011-08-15, 10:34
Medlem
hazrulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kones
''Windows-brandväggen kan inte ändra vissa av dina inställningar. Felkod 0x8007042c''

vad betyder det då?

Och sen ibland när jag har haft datorn på och inte använt den så börjar Firefox bråka med mig, jag kan öppna ny internet sida och det står bara Ny flik, det går inte att skriva in nån hemsida eller nånting, och när Firefox vill fungera så kan jag inte söka saker på Google och klicka på en länk för då kommer jag till nån reklam skit hemsida, vad är det liksom??

Centrinen har ju fördelen att den har en 3 megahertz processor så kan sätta in den i ett helt annat angirgo som gör att du kan bygga på den med olika mode-diskar dock inte ett faderkort för då lirar den inte jämt med synken och det betyder att du måste plocka ut chipet chippa om den och skicka tillbaks den och sen så kan du stoppa in den riktigt stora hårddisken och du får du en massa hästkrafter men det jag skulle rekommendera är att du har ett art bestämt nummer och så kan du trygga den såklart på 3 år om du skulle slänga en kopp kaffe på den.
Citera
2011-11-12, 22:43
Medlem
Kan säga jag har samma med att min brandvägg klagar på 0x8007042c...
Började misstänka en malware på min dator då min avast inte ville starta och datorn startades om helt utan vidare några antal gånger och sedan kommer det upp en massa system fel när jag bootar upp min dator.
Jag försöker hitta ett sätt att fixa detta dock verkar detta vara något många har och endast få lyckats fixa.
Drar en hel scan med Microsoft Security Essentials och hoppas på någon förbättring :O
Dem som har lyckats få bort detta problemet har gjort en helformatering som jag vill kunna undvika..
Citera
2011-11-13, 17:15
Medlem
Tattarhunters avatar
försök Starta i felsäkert läge. och starta avast kör en boot scan
Citera
2011-11-13, 23:51
Medlem
927s avatar
kollat här?
http://answers.microsoft.com/en-us/w...4386635?page=2
Citera