Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-14, 17:57
  #1
Avstängd
Hej, jag har letat som tusan efter svar och skapar nu en ny tråd då letandet inte gav mig något vettigt svar.

Jag installerade nyligen Ubuntu 11.04 vid sidan av Windows 7. Installationen gick perfekt och när jag skulle starta om datorn och få igång Ubuntu verkar Ubuntu fungera bra. Problemet är att skärmen är så mörk att jag knappt kan skymta "login Screen". Det är som om operativ system automatiskt satt skärmen på det mörkaste läge den kan, och jag har ingen aning hur jag ska lösa det, eftersom jag inte kan se vad jag gör.

Någon som stött på samma problem eller vet en lösning på Problemet?
Citera
2011-08-14, 20:13
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oxys
Hej, jag har letat som tusan efter svar och skapar nu en ny tråd då letandet inte gav mig något vettigt svar.

Jag installerade nyligen Ubuntu 11.04 vid sidan av Windows 7. Installationen gick perfekt och när jag skulle starta om datorn och få igång Ubuntu verkar Ubuntu fungera bra. Problemet är att skärmen är så mörk att jag knappt kan skymta "login Screen". Det är som om operativ system automatiskt satt skärmen på det mörkaste läge den kan, och jag har ingen aning hur jag ska lösa det, eftersom jag inte kan se vad jag gör.

Någon som stött på samma problem eller vet en lösning på Problemet?

har du fått upp frågan om att installera properitära drivrutiner för grafikkortet? det kan lösa problemet..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback