Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Sorry att jag sprutar info.
Jag känner inte till vad det finns för studierådgivning i ditt fall.
Men jag hade nog försökt att få träffa olika studierådgivare och tom få info från AF.
Men du vet; ingen vet egentligen vad som händer i framtiden.
sätter inte min fot på AF de är mytomaner tvinga på mig utbildning på saab sa att de skulle starta 2shift i nov då kursen var klar första praktik dagen efter 3 veckor utbildning berätta den "faddern " man hade på saab linan att saab hade stått still varje dag några timmar sen de hade startat upp i början på året. i helvete de startar 2shift då .
jag berätta detta för AF de hota mig att jag inte skulle ungdomsgaranti 2,7k i mån om jag strunta i praktiken nämnde även att jag hitta praktik på ett annat ställe. sjukskrev mig 2 dagar sökte jobb fick jobb på husqvarna fixa in en kompis även där försökte AF neka kompisen tilll jobb för att gå kursen... vem hade rätt sen da jo jag stackars idioterna som hade falska förhoppningar på att saab skulle vända .. är huvudet dum så får kroppen lida.
har även varit hos en arbetscoash precis när jag tog studenten under lågkonjukturen 09 hon tyckte jag skulle ta antideprisiva piller hon fick även sparken 3mån senare...

sa det att jag mår hur bra som helst söker jobb styrketränar regelbundet är med kompisar lever ett helt normalt liv.
näää nått förtroende för AF har jag inte ringde en snabbis bara och fråga om jag kunde få a-kassa men det är tydligen bara deras utbildningar + man har varit arbetslös 3mån ... så man får bonusar för att man är inaktiv att söka jobb.
farsan är lärare och har bra kontakt med en på konvux ska prata med honom imorgon samt lämna in ansökan till hemkomunen och hoppas de vill lägga 100k till en annan komun för att jag läser där annat vore rubbat med tanke på minna betyg och att den utbildningen jag har går alla i konkurs. och visst lite snickeri har jag i mig men det hjälper inte när man söker till en arbetsgivare. specielt under lågkonjukturen stog det i varje snickar annons 5års erfarenhet och självgående på alla.
Ska även åka och höra mig för innan kurs start om praktik lärling lön etc på olika plåtslageri kollat upp en 10tal redan