• 1
  • 2
2004-11-18, 00:13
Bannlyst
De enklaste sakerna är oftast de bästa.
Vad är den bästa affärsidén du vet?

Jag tycker att vetevärmaren, slaskspaden som man tar upp matrester o jox med i slasken är bland de bästa. Kamprad o platta paket är en klass för sig.

Jag har några intressanta idéer själv, och det är alltid kul att veta vad som finns mer för idéer!
Citera
2004-11-18, 00:15
Bannlyst
Grejen med affärsideér är att man behåller dem för sig själv tills man kan genomföra dem själv. Varför skänka bort en massa pengar till okända

Edit:Ger du mig 100 tusen skall du få en riktigt bra idé som kan ge utdelning 2-300 ggr insatsen.
Citera
2004-11-18, 00:18
Bannlyst
menade mer att ni kunde berätta redan befintliga affärsider som ni tycker är bra. kräver inte att ni ska avslöja era egna ideer.
Citera
2004-11-18, 00:20
Medlem
Korvgubbar med låda, de verkar tjäna en hel del och har låga omkostnader. ( Tror det kan vara svårt att få tillstånd till populära platser dock om den redan är upptagen. *osäker*')
Citera
2004-11-18, 00:23
Bannlyst
hahaha...
ganska vanlig affärside...

någon INNOVATIV affärside då?
Citera
2004-11-18, 01:51
Medlem
jobes avatar
gemet.
Citera
2004-11-18, 01:53
Medlem
slickets avatar
om vi kunde spola tillbaka tiden skulle jag uppfinna tetrapacket.
Citera
2004-11-18, 01:57
Medlem
De som lagar stenskott mm på glasrutor på det här "nya"(?) sättet tycker jag är smart, förr fick man byta hela rutan.
Citera
2004-11-18, 09:39
Medlem
Om man tänker mer på tjänster...

Kunden ser en besparing eller klar nytta.
Säljaren lätt kan identifiera köparna.
Det finns många potentiella kunder.
Ev. att det går att göra svart.
En bonus är om arbetsinsatsen är låg men kräver någon slags specialkompetens eller verktyg (snabbt för dig, och kund kan inte göra det själv)

Exempel på detta är laga stenskott på parkeringar, montera dörr-öga, byta persienner/ snören, sälja paraplyer, byta däck...
Citera
2004-11-18, 09:42
Bannlyst
Bowling

En ide som jag tänkt länge och väl på är om man skulle filma i Bowlinghallen när tex jag spelar och försöka sända det som pay per wiew ,Bowling gör sig väldigt bra i tv så många skulle nog nappa, Pengarna skulle nog rulla rakt ner i min plånbok
Citera
2004-11-18, 11:05
Medlem
Aioloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folke Pudas
En ide som jag tänkt länge och väl på är om man skulle filma i Bowlinghallen när tex jag spelar och försöka sända det som pay per wiew ,Bowling gör sig väldigt bra i tv så många skulle nog nappa, Pengarna skulle nog rulla rakt ner i min plånbok

Varför skulle folk vilja titta på när du spelar bowling? Är du en mästarbowlare som kan fiska fram en massa andra av superkaliber? Annars hoppas jag att du skämtar... Jag skulle då inte betala ett öre för att se ett gäng fulla grabbar slänga klot i rännan och skryta om brudar.
Citera
2004-11-18, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aiolos
Varför skulle folk vilja titta på när du spelar bowling? Är du en mästarbowlare som kan fiska fram en massa andra av superkaliber? Annars hoppas jag att du skämtar... Jag skulle då inte betala ett öre för att se ett gäng fulla grabbar slänga klot i rännan och skryta om brudar.
Fulla? vem har sagt att jag ska vara full?
Jag tror det finns ett rätt så stort intresse för idrottande på gräsrotsnivå runt om i sverige och eftersom Bowling gör sig väldans bra i tv så tror jag stenhårt på det.Tänk själv att kunna slänga sig i soffan en lördagseftermiddag slå på tvn se en live sändning från ngn amatörbowlingbana!Jag tror att många skulle vilja ha den pay per wiew tjänsten.Kanske inte du men väldans massa andra människor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in