2011-08-13, 20:10
Medlem
Indiss avatar
Jag har köpt en "EU-moppe" begagnat (Jonway Aa, årsmodell -09).

Det är inga problem med den ännu men jag förundras lite över att den inte går att hitta på nätet överhuvudtaget. (Borde kanske kollat upp detta innan kan man tycka men nåja.) Jag hittar en kinesisk hemsida för ett företag som tillverkar märket Jonway, men alla modeller heter Jonway Yy isället för Aa, så min modell verkar inte säljas ny längre i alla fall.

Detta är väl ett mindre problem, men mitt bekymmer är snarare att ingen svensk firma verkar sälja reservdelar till moppen heller.

Nu undrar jag om nån vet om denna moppe liknar någon annan mer vanlig mopedmodell som man kan använda reservdelar från. Har sett åtminstone nån firma som påstår sig kunna lista ut vilka reservdelar man behöver om man behöver delar till en moppe som de inte har i sortimentet. Kan man lita på detta??

Tacksam för svar från nån som har koll!
Citera
2011-08-13, 21:53
Medlem
INTPs avatar
Hittade en del bilder när jag sökte, men det var på olika mopeder så inte lätt att veta vad det är du har. Några av dom såg iaf ut att ha samma fyrtaktsmotor som Baotian.
Citera
2011-08-13, 22:22
Medlem
Avva66s avatar
Kopia på kopia på kopia på.....................

Eller från samma fabrik med olika namn?
Citera
2011-08-13, 22:26
Medlem
Indiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Kopia på kopia på kopia på.....................

Eller från samma fabrik med olika namn?

Ja jag har förstått att det är så det ligger till. Bara att köpa grejer till Baotian Classic då, eller. Funkar till allt?
Citera
2011-08-13, 22:36
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indis
Ja jag har förstått att det är så det ligger till. Bara att köpa grejer till Baotian Classic då, eller. Funkar till allt?
Nja, det kan jag inte svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in