2011-08-13, 08:56
Medlem
Låt säga att jag vill ta ut 100 000 sek om några dagar (hos seb). Då behöver jag meddela banken att jag ska göra uttaget en dag i förväg som jag förstår det. Behöver man legitimera sig med någon kod eller dosa etc för att kunna göra detta över telefon?

När man sedan ska göra uttaget, behöver man då uppge vilket kontonummer man ska ta ut ifrån eller räcker det att visa upp giltig legitimation så frågar banktjänstemannen vilket konto man vill ta ut ifrån?
Citera
2011-08-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MSR206
Låt säga att jag vill ta ut 100 000 sek om några dagar (hos seb). Då behöver jag meddela banken att jag ska göra uttaget en dag i förväg som jag förstår det. Behöver man legitimera sig med någon kod eller dosa etc för att kunna göra detta över telefon?

När man sedan ska göra uttaget, behöver man då uppge vilket kontonummer man ska ta ut ifrån eller räcker det att visa upp giltig legitimation så frågar banktjänstemannen vilket konto man vill ta ut ifrån?

Du har aldrig varit på banken antar jag!?

Hela frågan är konstig! Vems pengar är det du tänker försöka få ut?

.
Citera
2011-08-13, 10:10
Medlem
skogspromenads avatar
Sådana summor får du nog ringa banken om och be dem förbereda om du ska ha det i kontanter. Om du tex ska ha det som postväxel så behöver du inte be dem förbereda det, då är det bara att springa ner.

Jag vet inte hur SEB har det, men Swedbank så visade jag legitimation och sa att jag vill ta ut X-summa till en postväxeln. Då hade jag bara ett konto med så mycket pengar så jag behövde aldrig uppge konto-nr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in