2017-12-14, 19:14
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Bob Dylan är världens mest överskattade jävla skitmusiker. Det är faktiskt sant, iom att hans låt "rolling stones" anses som världens bästa när den egentligen mest är skit. Let's face it.

Jag har alltid undrat varför han omfamnas av alla svåra och nu tror jag mig ha hittat svaret men det tar vi i slutet. Länge har jag dock insett att finsmakareliten omfamnar honom, vilket jag alltid har fått mothugg för att ha sagt men i och med att han fick nobelpriset kan väl INGEN längre motsäga att han är en typisk sådan där skitartist som egentligen ingen gillar men då han är svår måste man gilla honom. Han är så svår att han tom anses som världens bästa.

Men så såg jag att han har varit jude hela livet. CASE CLOSED

Vad har detta med saken att göra ??

Bob Dylan musik är riktigt härlig och kommer alltid att överaska oss alla
Citera
2017-12-14, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad har detta med saken att göra ??

Bob Dylan musik är riktigt härlig och kommer alltid att överaska oss alla

Jaaså?
Enda jävla gången jag blev överraskad av denna skitmusiker var när jag upptäckte hur sror diskrepansen är mellan hir bra hans musik är och hur bra den sägs vara.
Eller nek jag blir faktiskt lika föevänad VARJE GÅNG jag hör hans musik över detta faktum.

Så VISST JAG ÄR JÄTTEFÖRVÅNAD på samma sätt som jag blir förvånad om jag serveras hundbajs i min mat.
Citera
2017-12-14, 19:25
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jaaså?
Enda jävla gången jag blev överraskad av denna skitmusiker var när jag upptäckte hur sror diskrepansen är mellan hir bra hans musik är och hur bra den sägs vara.
Eller nek jag blir faktiskt lika föevänad VARJE GÅNG jag hör hans musik över detta faktum.
Så VISST JAG ÄR JÄTTEFÖRVÅNAD på samma sätt som jag blir förvånad om jag serveras hundbajs i min mat.

Sätt dig och lyssna på skivan Slow Train Comming så får du lite mera folkvett.
Annars låt bli att trolla
Citera
2017-12-14, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Sätt dig och lyssna på skivan Slow Train Comming så får du lite mera folkvett.
Annars låt bli att trolla
Är alla som vägrar vara så jävla svåra och gilla Bob juden Dylan troll? Okej, jag antar att du är lika pseudoliberal som Fredrik i Filip och Fredrik.

Bob Dylan gillas av svååra människor för att de bara MÅSTE vara svåra.
Citera
2018-01-13, 18:53
Medlem
Nkpgisits avatar
Subterranean Homesick Blues är nog den bästa låt han har gjort ( engligt mig )
Citera
2018-01-15, 17:07
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Är alla som vägrar vara så jävla svåra och gilla Bob juden Dylan troll? Okej, jag antar att du är lika pseudoliberal som Fredrik i Filip och Fredrik.

Bob Dylan gillas av svååra människor för att de bara MÅSTE vara svåra.

Jag gillar Dylan och jag är fan inte svår! Jag har bara jävligt god smak
Citera
2018-01-15, 17:39
Haha, va? Är det att vara ”svår” (vilket tonårsuttryck) att gilla Dylan? Nästan varenda människa gillar ju Dylan, mer eller mindre. Bland det folkligaste man kan göra.
Citera
2018-01-16, 07:50
Medlem
Geomeisters avatar
Senaste Dylan för mig blev Empire Burlesque och spontant måste jag säga att den tilltalar mig bättre än ganska mycket annat av det jag har hört. Infidels tycker jag är helt okej rent instrumentalt, men texterna och Dylan allmänt känns anonym på den skivan. Här skiner han mer trots att mycket annat händer.

Tidigare blev det ett till besök hos "Before the Waves". Bra energi på skivan och The Band gör sig ett värdigt tillskott till sitt namn, men Bob Dylans uttryckssätt på skivan gillar jag inte alls. Intressant att han provar något nytt/annat kanske, men det låter inte bra i mina öron.
Citera
2018-01-16, 16:28
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Tidigare blev det ett till besök hos "Before the Waves". Bra energi på skivan och The Band gör sig ett värdigt tillskott till sitt namn, men Bob Dylans uttryckssätt på skivan gillar jag inte alls. Intressant att han provar något nytt/annat kanske, men det låter inte bra i mina öron.
Ja, hela turnén är märklig. Dylan ömsom vrålar ömsom ylar sig igenom varenda låt, balladerna inräknade. Resultatet blir en väldigt jämntjock livedubbel med svårt arenarockkomplex. "Bra drag" men inte mer.

Vid tiden för skivsläppet sågs den som en rungande succé och bevis på att Dylan minsann var tillbaka med besked. Sedan kan man ju undra hur många som gick på konserterna för att höra låtar från Planet Waves, här representerad med exakt noll spår.

Kanske behövde han gorma av sig lite efter sin sävliga countryperiod. Kanske försökte han att återskapa eller rentav överträffa magin från världsturnén åtta år tidigare (ett fullkomligt lönlöst åtagande!). Kanske var det bara spelkamraternas kokain.

Hursomhelst hittade han en bra mycket bättre balans året därpå. I sin nuvarande form förblir Before the Flood – precis som Basement Tapes 1975 – blott en parantes.
Citera
2018-01-17, 21:03
Medlem
UtanVikts avatar
Ja, Dylan är märklig. Vet någon vad det står på hans T-shirt?
https://www.youtube.com/watch?v=IwOf...=RDIwOfCgkyEj0
Jag kan i alla fall urskilja "U(N/M)"/"orcyc".
Senast redigerad av UtanVikt 2018-01-17 kl. 21:18.
Citera
2018-01-17, 21:13
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanVikt
Ja, Dylan är märklig. Vet någon vad det står på hans T-shirt?
https://www.youtube.com/watch?v=IwOf...=RDIwOfCgkyEj0
Jag kan i alla fall urskilja "UN"/"orcyc".

Triumph Motorcycles

Här är en likadan: https://dzasv7x7a867v.cloudfront.net..._original.jpeg
Citera
2018-01-17, 21:20
Medlem
UtanVikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Triumph Motorcycles

Här är en likadan: https://dzasv7x7a867v.cloudfront.net..._original.jpeg
Hur kunde du veta? Svaret var ju klockrent och jag kan sova bättre.
Hur är det möjligt att du har en likadan T-shirt?
Jag har sparat den på min hårddisk.
Senast redigerad av UtanVikt 2018-01-17 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in