2011-08-12, 23:26
Medlem
Hej!

Min setup består av 2x Gigabyte HD 6850, jag är bara lite nyfiken på vad det finns för lösningar för att kyla grafikkorten. Just nu blåser det ena på det andra vilket resulterar i att ett av grafikkorten ligger ca 7-10° C högre i temp jämfört med det andra. Temperaturerna varierar mellan 30-55 grader vilket vad jag vet inte är för mycket? Är ändå mycket nyfiken på om det finns lösningar för Crossfire kylning och om inte eller om det rekommenderas, är det en stor förbättring både i ljudnivå och kylning att köpa annan kylning som går att köpa löst? Hur bra står sig originalkylningen?
Citera
2011-08-12, 23:33
Medlem
Låter de mycket och du vill att de ska låta mindre eller vill du ha bättre prestanda?
Citera
2011-08-12, 23:44
Medlem
Det låter inte överdrivet mycket, jag är mest intresserad av vad det finns för alternativ. Om temperaturerna är för höga, borde jag väl skaffa bättre kylning. Om man kan få ner ljudnivån och ha bättre kylning på samma gång är väl det jätte bra Tänkte mest bara få lite information om någon visste hur standardkylningen egentligen är jämfört med kylning man kan köpa separat. Detta då jag själv aldrig haft någon annan kylning.
Citera
2011-08-12, 23:55
Medlem
Grafikkort klarar upp till 100 grader helt utan problem. Det är nog ingen fara...
Citera
2011-08-13, 00:42
Medlem
Sett från ljudnivåsperspektiv då? Hur står sig originalfläktarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in