• 3
  • 4
2015-02-04, 04:56
Medlem
sxephils avatar
Jag är 25 idag och har inte blivit bättre. Jag gjorde aldrig en PCT pga olika anledningar. Jag gjorde dock en nolvadex kur på 25 mg/dag i 4 veckor, som hjälpte lite under kuren med effekten avtog efter.

jag knaprade propecia mellan 17-19 och har fortfarande bieffekter, prostatit(kronisk smärta), lågt testo, ed noll libido osv.

Jag har fått tag på letrozole som kan hjälpa män med låg test:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18426834

Jag tänkte testa ta 1 tab 2.5 mg per vecka. Eller vad har ni för förslag? Är det ens lönt att köra en PCT 6 år efter avslutad behandling? Eller ska jag stiga på TRT 4 life?

Jag har även en jävla massa clomid.

Alla förslag hur jag ska gå vidare uppskattas.
Citera
2015-02-04, 05:39
Medlem
Hur har du fastslagit att du har lågt testo?
Citera
2015-02-04, 08:21
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Hur har du fastslagit att du har lågt testo?

Jepp flera gånger men jag har bara fått ut provresultaten en gång.

P-SHBG 17 nmol/L Ref.omr 10-80

P-Tesosteron 7.3 nmol/L Ref.omr 8.0-30

P-Lutropin (LH) 5.1 IE/L Ref.omr 1.7-8.6

P-Progesteron 3.1 nmol/L Ref.omr 0.7-4.3

P-Testo/SHBG kvot 0.43 Ref.omr 0.3-1.1
Citera
2015-02-14, 16:26
Medlem
sxephils avatar
Snälla hjälp mig, vad fan ska jag göra? Ska jag gå på trt 4 life som 25 åring? Jag litar inte på min endo han verkar inte veta mycket.
Citera
2015-02-20, 00:59
Medlem
RemeronDreamss avatar
Har läst rätt mycket om Finasterid/Dutasterid (för användning mot manligt håravfall) på amerikanska sajter. De flesta verkar tåla Fin/Duta utan alltför mycket biverkningar, dock får de flesta något lägre libido, men allt fungerar ändå som det ska. Något vattnigare sperma verkar också vanligt.

Men det är inte alls ovanligt med gynecomasti och eller impotens i olika stadier. Jag skulle säga att minst 10-20% av användarna drabbas så pass att de slutar med medicinen ganska snabbt. Men det finns mycket varierande siffror.

Det finns också fall där allt fungerat utmärkt under flera års användning av Fin/Duta, men när man sen lagt av efter 5-10 år så har systemet pajat ihop helt med depressioner och impotens.

Verkar vara en lurig medicin. Som jag förstått det är läkarvetenskapen inte ens helt säker på vilken roll DHT spelar.

Många läkare anser Fin/Duta nästan ofarligt, men det finns amerikanska läkare som vägrar skriva ut det efter att ha fått patienter med mycket svåra biverkningar. Det verkar finnas patienter som verkligen inte tål Fin/Duta, även om de är få.
Citera
2015-02-21, 13:33
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Har läst rätt mycket om Finasterid/Dutasterid (för användning mot manligt håravfall) på amerikanska sajter. De flesta verkar tåla Fin/Duta utan alltför mycket biverkningar, dock får de flesta något lägre libido, men allt fungerar ändå som det ska. Något vattnigare sperma verkar också vanligt.

Men det är inte alls ovanligt med gynecomasti och eller impotens i olika stadier. Jag skulle säga att minst 10-20% av användarna drabbas så pass att de slutar med medicinen ganska snabbt. Men det finns mycket varierande siffror.

Det finns också fall där allt fungerat utmärkt under flera års användning av Fin/Duta, men när man sen lagt av efter 5-10 år så har systemet pajat ihop helt med depressioner och impotens.

Verkar vara en lurig medicin. Som jag förstått det är läkarvetenskapen inte ens helt säker på vilken roll DHT spelar.

Många läkare anser Fin/Duta nästan ofarligt, men det finns amerikanska läkare som vägrar skriva ut det efter att ha fått patienter med mycket svåra biverkningar. Det verkar finnas patienter som verkligen inte tål Fin/Duta, även om de är få.

Jaha tack för infon. Jag vet såklart detta för jag har lidit av propecia i 6 år. Jag slutade alltså för 6 år sedan och har haft hemska biverkningar sedan dess.

Ditt inlägg hjälper mig 0.
Citera
2015-02-21, 19:22
Medlem
Är du överviktig så kommer letron att ge dig en duktig skjuts, men när det går ur så riskerar du gyno så trappa ner fint isåfall.

Men knappast dina problem beror på en tidigare kur lr finasterid idag, det är snarare din nuvarande situation som är för dålig för höga testonivåer, bl.a. övervikten.
Citera
2015-02-22, 13:21
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cukarb
Är du överviktig så kommer letron att ge dig en duktig skjuts, men när det går ur så riskerar du gyno så trappa ner fint isåfall.

Men knappast dina problem beror på en tidigare kur lr finasterid idag, det är snarare din nuvarande situation som är för dålig för höga testonivåer, bl.a. övervikten.

Jag har haft dessa problem sen jag var 19 och var då normalviktig. Jag har identiskt testo nu som jag hade då.

Men jag vet, övervikten hjälper ju inte. Jag började gå upp i vikt när jag fick kronisk prostatit, en kort tid efter jag slutade med propecia. Mina symtom hade jag även i slutet av propeciakuren. Så jag vet att mina problem inte beror på övervikten. Mitt håravfall slutade permanent när jag klev av propecia också. Är det normalt?

Jag förstår samtidigt att du och läkare hoppar direkt tlll övervikten, eftersom det är kopplat till lågt testo osv. Så om någon ska ta mig seriöst måste jag gå ner i vikt.

Om jag går ner i vikt kommer jag fortfarande ha löjligt lågt testo, men troligtvis högre än mitt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in