2011-08-12, 17:45
Medlem
växteffekts avatar
Att öka disk cache finns i UI för uTorrent på PC, men inte på Mac. Jag använder en extern WD HDD som download directory i uTorrent och upplever det klassiska speeddropfenomenet när jag maximerar linan (nerströms). Hastigheten hoppar alltså konstant mellan 12 mbit/s till 50kbit/s. Vad jag förstått handlar det om disk cache. Det är flera som har sagt att det går att göra på mac, men att det inte finns i UI, min fråga är alltså hur man då gör?
Jag har kikat i com.bittorrent.utorrent.plist-filen med textwrangler, men är lekman på området och hittar alltså ingenting som har med disk cachen att göra.

Någon som kan leda mig på rätt väg?
Citera
2011-08-15, 12:14
Medlem
växteffekts avatar
För er som fortfarande undrar. Lösningen finns i uTorrents senaste version 1.5.4. Konfigurera upp en WebUI (Preferences > Remote > Web UI) som ni sedan ansluter till. Via inställningarna i WebUI (där uTorrent ser ut och fungerar precis som på en PC) ändrar ni Disk Cache till säg 1024. Har numera konstant nerladdningshastighet på 12 mbit/s.
Citera
2011-08-15, 17:17
Medlem
largeinlifes avatar
Super.

Tack för att du uppdaterade med lösningen.
Citera
2011-08-15, 21:32
Medlem
växteffekts avatar
Självklart, och för att tydliggöra mina tidigare inlägg är det alltså inte bit jag menar utan byte.
Citera
2011-08-15, 22:43
Medlem
Tack för att du delade med dig av informationen
Citera
2012-03-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av växteffekt
För er som fortfarande undrar. Lösningen finns i uTorrents senaste version 1.5.4. Konfigurera upp en WebUI (Preferences > Remote > Web UI) som ni sedan ansluter till. Via inställningarna i WebUI (där uTorrent ser ut och fungerar precis som på en PC) ändrar ni Disk Cache till säg 1024. Har numera konstant nerladdningshastighet på 12 mbit/s.

Hur ansluter man till WebUI?
När man konfiguerar en WebUI gör man det genom att BARA skriva in ett använarnamn och ett lösenord?

Tack på förhand
Citera
2012-03-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatRippingReptile
Hur ansluter man till WebUI?
När man konfiguerar en WebUI gör man det genom att BARA skriva in ett använarnamn och ett lösenord?

Tack på förhand

http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=95946

Bara att följa stegen, antar jag. Har inte gjort det själv än!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in