För er som ännu inte har hört talas om det är det Alfapet i mobilen helt enkelt. Har märkt att det har blivit väldigt populärt nu på senare tid. Folk twittrar om det hit och dit och ber om att få utmanas.
Vad tycker ni om spelet?
Jag personligen hade aldrig spelat Alfapet innan jag provade på detta, så det var inte utan att självförtroendet fick sig en törn när man blev slagen av fjortonåringarna som fick in sjuka kombinationer med enkla ord. Har fått lite mer koll på reglerna och så nu men har ännu inte vunnit en match då jag resignar när det går emot.
Kul spel, bra tidsfördriv. Kräver inte 3gtäckning heller, så fungerade utmärkt även ute på fiskettrippen i somras (då med edge).
Dock så är spelet lite väl anpassat för engelska även med svenska ord, så tex. linjals kan gå in. Dvs. de ser det som pluralform som i engelskans rulers.
Lite 50/50, har räddat mig en o två gånger o dra in ett substantiv + S . Men segern är lite bitterljuv då man vet att den är felaktig.
En motståndare har skrivit vimsig och fått 49 poäng pga TW och TL. Om jag lägger på en bokstav på det ordet, får jag då samma poäng, eller har TW "förbrukats"?
Gillar inte detta spel pga att det inte är Alfapets ordlista (SAOL) utan bara "alla" svenska ord som finns, alltså böjningar, plural osv. Hade det använt sig av SAOL som alfabet och betapet hade det varit grymt bra.
En motståndare har skrivit vimsig och fått 49 poäng pga TW och TL. Om jag lägger på en bokstav på det ordet, får jag då samma poäng, eller har TW "förbrukats"?
Det har förbrukats.
Då får du bara poäng för vad bokstäverna i sig ger.
Gillar inte detta spel pga att det inte är Alfapets ordlista (SAOL) utan bara "alla" svenska ord som finns, alltså böjningar, plural osv. Hade det använt sig av SAOL som alfabet och betapet hade det varit grymt bra.
Håller helt med, urknepiga ord som används ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Det har förbrukats.
Då får du bara poäng för vad bokstäverna i sig ger.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!