2011-08-12, 15:45
Medlem
Lord-Igors avatar
tja satt och kolla på Betnér här för någon dag sen och hitta det här klippet (länk fin längs ner) som är på ca 150min långt och han pratar om allt mellan himmel och jord.
satt och funderade på ganska mycket han sa och undrar vart han får sina källor ifrån eller är det bara något han sitter och hittar på?

han är ju trots allt en standup komiker så han kanske bara väller ur sig en massa skit bara för att det funkar för honom och han hoppas att ingen tar det seriöst men jag har ändå hört att det är många som använder sig av Betnérs argument och det är därför jag undrar om det stämmer?

Om det nu är så att det stämmer så håller jag med han om mycket för då är ju som ex massinvandring inget att bråka om ( han pratar om det ganska i början typ 10 min in i klippet)
eller om våldtäktsstatistiken i Norge.

Absolut om det skulle stämma om det han säger i om Norge, då är ju Norge bara ett skitland som bara vill skapa hatt mot invandring utan någon som helst anledning.

Men som sagt har ingen aning vart han får sina källor ifrån så ni kan ju titta efter själva vad han säger och avgöra själva om det finns någon sanning i det han säger.

http://www.youtube.com/watch?v=mECK4xcm-c4

(om jag har lagt tråden i fel ämne så flytta gärna)
2011-08-12, 15:47
Bannlyst
Nu har jag inte kollat klippet ännu, men rent spontant så känns han inte som killen som står & häver ur sig skit hur som helst..
2011-08-12, 15:48
Medlem
Hesperidess avatar
Sitter på jobbet och kan inte kolla. Refererar han till våldtäktsstatistiken i Oslo som redovisades för ett halvår sen och vad säger han om den? Kan du inte ge en kort sammanfattning så ska jag kolla när jag kommer hem?
2011-08-12, 15:56
Medlem
Lord-Igors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesperides
Sitter på jobbet och kan inte kolla. Refererar han till våldtäktsstatistiken i Oslo som redovisades för ett halvår sen och vad säger han om den? Kan du inte ge en kort sammanfattning så ska jag kolla när jag kommer hem?

han säger att statistiken inte säger ett skit, han tycker att det är 41 förmåga men han påstår att det 700 våldtäkter varje år i Norge så han tycker det inte är en stor andel och att folk som blir våldtagna hemma inte gör någon anmälan ut av det så det räknas inte in i statistiken.
2011-08-12, 16:05
Medlem
Mannuss avatar
Magnus Betnér är verkligen en vidrig människa. Han tar varje PK-chans som finns att göra sig lustig över allt som PK-etablissemanget ogillar. Samtidigt försöker han lansera sig själv som "radikal" och "politiskt inkorrekt". Det värsta är att folk köper det. Folk tror att han är "radikal" och "vågar säga vad han tycker!", när han i själva verket är den mest politiskt korrekte av dem alla. En vidrig människa utan vare sig moral eller principer, som enbart försöker - till varje pris - att göra profit, oberoende av vad han ställer sig bakom.

Han snackar skit.
2011-08-12, 16:13
Medlem
Lord-Igors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Magnus Betnér är verkligen en vidrig människa. Han tar varje PK-chans som finns att göra sig lustig över allt som PK-etablissemanget ogillar. Samtidigt försöker han lansera sig själv som "radikal" och "politiskt inkorrekt". Det värsta är att folk köper det. Folk tror att han är "radikal" och "vågar säga vad han tycker!", när han i själva verket är den mest politiskt korrekte av dem alla. En vidrig människa utan vare sig moral eller principer, som enbart försöker - till varje pris - att göra profit, oberoende av vad han ställer sig bakom.

Han snackar skit.

kan du bevisa det på något sätt?
2011-08-12, 16:24
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Igor
kan du bevisa det på något sätt?

Exakt vad är det du vill ha bevisat? Betnér är en riktigt äcklig självgod multikulti-förespråkare.
2011-08-12, 16:40
Medlem
Nepposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Exakt vad är det du vill ha bevisat? Betnér är en riktigt äcklig självgod multikulti-förespråkare.

Självgod multikulti förespråkare, så jävla sant.

När han snackar skit om sd blir man bara förbanad.
Senast redigerad av Neppos 2011-08-12 kl. 16:43.
2011-08-12, 16:42
Medlem
Lord-Igors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco

men ni kan ju inte säga att han argument är inte sanna om ni inte kan komma med fakta som säger emot.
2011-08-12, 16:43
Bannlyst
Citat:
tja satt och kolla på Betnér här för någon dag sen och hitta det här klippet (länk fin längs ner) som är på ca 150min långt och han pratar om allt mellan himmel och jord.
satt och funderade på ganska mycket han sa och undrar vart han får sina källor ifrån eller är det bara något han sitter och hittar på?

han är ju trots allt en standup komiker så han kanske bara väller ur sig en massa skit bara för att det funkar för honom och han hoppas att ingen tar det seriöst men jag har ändå hört att det är många som använder sig av Betnérs argument och det är därför jag undrar om det stämmer?

Om det nu är så att det stämmer så håller jag med han om mycket för då är ju som ex massinvandring inget att bråka om ( han pratar om det ganska i början typ 10 min in i klippet)
eller om våldtäktsstatistiken i Norge.

Absolut om det skulle stämma om det han säger i om Norge, då är ju Norge bara ett skitland som bara vill skapa hatt mot invandring utan någon som helst anledning.

Men som sagt har ingen aning vart han får sina källor ifrån så ni kan ju titta efter själva vad han säger och avgöra själva om det finns någon sanning i det han säger.

http://www.youtube.com/watch?v=mECK4xcm-c4

(om jag har lagt tråden i fel ämne så flytta gärna)

Magnus är en vänster komiker, han är rätt kul iland men när han försöker sig på att kasta skit på icke vänster folk så brukar han trassla in sig i massa konstiga saker och bli jätte allvarlig. Se han som en komiker bara som försöker göra sig lustig och överdriver/ljuger som fan för att få folk att skratta. Det är liksom hans jobb.

Det tragiska är ju att folk tar det en komiker säger i sin tjänst på/som allvar och sanning.
2011-08-12, 16:45
Medlem
Citat:
han säger att statistiken inte säger ett skit, han tycker att det är 41 förmåga men han påstår att det 700 våldtäkter varje år i Norge så han tycker det inte är en stor andel och att folk som blir våldtagna hemma inte gör någon anmälan ut av det så det räknas inte in i statistiken.
Han för ett väldigt virrigt resonemang.

Han säger helt rätt att samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo (41 st) har begåtts av utomeuropeiska invandrare. Sedan drar han av någon anledning in samtliga våldtäkter i Norge och implicerar på något sätt (utan att säga det rakt ut) att alla dessa skulle ha begåtts av etiska norrmän.

Jag kan inte tyda det på något annat sätt än att han tycker att lite våldtäkter är inte mycket att bråka om.
2011-08-12, 16:47
Medlem
Doncos avatar
Citat:
men ni kan ju inte säga att han argument är inte sanna om ni inte kan komma med fakta som säger emot.

Sätt hans argument på pränt så ska vi nog dissekera ner dem i molekyler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in