• 4
  • 5
2010-02-23, 12:09
Medlem
Jag tror inte det är helt ovanligt att bli arg, har själv levt med en svårt deprimerad person och efter ett tag blir man vansinnig på att det fan aldrig blir bättre. Hur jävla länge ska man behöva stå ut med att minsta lilla bestyr (typ, handla mat, gå på bio) blir ett enormt och omöjligt projekt? Hur länge ska man behöva stå ut med att aldrig få svar på tilltal, aldrig få någonting tillbaka ur relationen?
Det spelar ingen roll att man veeeet att den andra inte rår för det, att det inte beror på lathet eller nåt sånt. Man blir förbannad i alla fall.
Citera
2010-02-24, 16:06
Medlem
pekfingers avatar
har aldrig varit med om en deprimerad partner själv, men i ett förhållande jag hade när jag var yngre var jag en jävel på att höva ur mig mina "problem"
hormonspridda förhållanden är sjukt underhållande såhär i efterhand.
men jag tycker inte att man ska behöva släpa runt på en deprimerad partner, dvs "ta på sig problemen" och förgäves försöka hjälpa partnern. en person som mår dåligt måste hjälpa sig själv.
om det betyder att personen ignorerar problemen eller uppsöker sjukhus är detsamma, för ett förhållande där en partner är deprimerad ska inte behöva betyda att förhållandet blir en enda depression.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in