2011-08-12, 00:27
Medlem
Jag skall skicka ut direktreklam till utvalda branscher i Sverige. Jag skulle behöva en lista/adressregister på alla företag i vissa branscher i Sverige med uppgifter om antal anställda, årsomsättning, samt om de är internationellt verksamma.

Kan man fixa detta gratis eller måste man beställa någon dyr lista av något företag?

Tacksam för hjälp -- alla vinklar!
Citera
2011-08-12, 01:33
Medlem
När jag pluggade på universitetet hade vi tillgång till sådana databaser gratis via universitetsbiblioteket. Minns dock inte riktigt namnet. Infodata, infotorg, något sådant....

Vi använde dem när man skulle göra branschundersökningar och dylikt.

Snacka med någon student om du själv inte är inskriven så kan de kanske fixa ut vad du behöver.

allabolag.se har ju också en del information, men då får du ju sammanställa allt tämligen manuellt, och det var väl inte riktigt så du vill ha det.
Citera
2011-08-12, 01:51
Medlem
caedrics avatar
Vanligtvis är det PAR, Postens Adressregister, som gäller. Inte gratis men gott djup från 2-3kr per adress och uppåt beroende på kriterier sist jag använde dem. www.par.se

Största konkurrenten är väl InfoData med sina evinnerliga CD-skivor när det begav sig men de har sämre urvalskriterier i mitt tycke och hade iaf inte förr i världen företag / befattningshavare som PAR.

Sedan kan man ju trolla lite med de "öppna" adressdatabaserna på internet men det är bökigt och tidskrävande och träffsäkerheten markant mycket lägre.
Citera
2011-08-13, 10:25
Medlem
meatandmoss avatar
UCwebselect
Affärsdata
Amadeus

är alla jättebra betalkanaler

Hur skulle det fungera med hitta, eniron och andra "gula sidorna" tjänster?
Citera
2011-08-14, 20:09
Medlem
Tack för svaren!

Har kollat lite på t ex Eniro. Men undrar hur lång tid det skulle ta manuellt...
Jag skulle vilja nå 3000 företag.

PAR verkar vettigt även kollat några andra. Men vad är ett rimligt pris för en sådan här sökning? Jag antar att sådana här sökningar går mycket fort om man har de register som nämnda företag har. Min budget är inte så stor...

Själva utskicket blir en kostnad. Är Posten billigast eller t ex City Mail eller någon annan.

Det är ju inte så att jag räknar med respons från jättemånga. 4% var mycket bra enligt någon.

Tack igen!
Citera
2012-11-03, 12:37
Medlem
peppess avatar
Jag bumpar och lånar tråden lite.

Något som hänt det senaste året?
Jag behöver också adressregister med beslutsfattare för en viss branch; Hotell och konferens.

Fortsät tipsa!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in