• 1
  • 2
2011-08-11, 20:53
Medlem
EvilGs avatar
Tjenare!

Ska laga pizza lite sådär lagom in på kvällen nu med libabröd och allt för att jag inte har mycket annat tillgodo här.

Men går det att byta ut mozzarellaost mot hushållsost? Har ingen mozzarella och butikerna är stängda
Citera
2011-08-11, 20:57
Medlem
Blacknesss avatar
Har du bytt pizzadeg mot liba så funkar det utmärkt att byta mozzarella mot hushållsost

Vet dock inte om man kan kalla det pizza men den slinker säkert ner ändå.
Citera
2011-08-11, 21:10
Medlem
Jag använder alltid hushållsost
Citera
2011-08-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Tjenare!

Ska laga pizza lite sådär lagom in på kvällen nu med libabröd och allt för att jag inte har mycket annat tillgodo här.

Men går det att byta ut mozzarellaost mot hushållsost? Har ingen mozzarella och butikerna är stängda

Man tager vad man haver sa Cajsa Warg.
Citera
2011-08-12, 01:55
Medlem
soers avatar
De som överhuvudtaget har hushållsost hemma borde bli ifråntagna sin rösträtt. Kan jag tycka.
Citera
2011-08-12, 08:57
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
De som överhuvudtaget har hushållsost hemma borde bli ifråntagna sin rösträtt. Kan jag tycka.
+1

Det borde ju funka rent tekniskt. Gudarna ska veta att din lokala turk inte dränker sina pizzor i mozzarella om du inte betalar extra för det. Däremot vet jag att vissa ostar helt enkelt smakar skit när man smälter de.
Citera
2011-08-12, 13:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer

Ja, det är verkligen en sällsynt tråkig ost. Den enda jag tycker lika illa om är herrgård, mest för att den blir torr och trist så jäkla fort.

Sen som Dr.Glas säger så är det ju inte som att turkpizzorna badar i mozzarella heller. Det brukar snarare vara billigast möjliga feta färdigrivna ost som de köper på säck... Så man kan väl använda precis vad man vill. Jag brukar använda tex-mexost rätt ofta, mest för att den har lite smak i alla fall. Sen mozzarella-bollar, men de lägger jag på när pizzan kommit ut från ugnen.
Citera
2011-08-12, 19:23
Medlem
Brukar ta en billig gouda som bas (finns färdigriven på Netto för 29 spänn/400g) och piffa upp den med lite lagrad smakrik ost. Blir både krämigt och god ost smak. Mozzarella gillar jag inte alls, den smakar ju nada och när den kallnar blir den som gummi.
Citera
2011-08-12, 22:02
Medlem
Imperators avatar
Med tanke på att den mozzarellaost som säljs i butikerna ändå oftast har mer gemensamt med gummi än med ost så kan det i min mening kvitta.
Citera
2011-08-13, 19:36
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
+1

Det borde ju funka rent tekniskt. Gudarna ska veta att din lokala turk inte dränker sina pizzor i mozzarella om du inte betalar extra för det. Däremot vet jag att vissa ostar helt enkelt smakar skit när man smälter de.
Ok cooling. Tack för upplysningen fyfan det var det viktigaste jag har lärt mig, till och med skriva och läsa och allt jag lärde mig under hela min jävla skoltid bleknar i jämförelse ojojojojojojoj!!!!!!

Till alla andra förutom han som hatar svensk hushållsost:
Tack för tipsen, pizzan blev förjävla god med daddlar, halal-salami, vitlök, halal-köttfärs, svensk hushållsost, italiensk passerade tomater, fransk olivolja och libanesiskt bröd... Vem har sagt att multikultimat är dåligt?
Citera
2011-08-13, 22:43
Medlem
klybans avatar
Man bottnar med en stark ost ala västerbotten eller liknande smak rik ost.
Sen skulle det nog funka med lite hushållsost öar uppe på.
Citera
2012-02-27, 15:17
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrutus
Jag använder alltid hushållsost

Då gör du som turkarna ute på pizzeriorna gör, och även margarinost förekommer i stor utsträckning på den svenska turkpizzan.

OBS! Turk är ett samlingsnamn för alla utomeuropeiska blattar som förstör det italienska köket i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in