2011-08-11, 12:21
Medlem
Vet inte om detta är rätt ämne att posta i...

Jag behöver en bok som heter "Pedagogik för 2000-talet" skriven av Henry Egidius. Det ska tydligen vara den fjärde upplagan från 2003, 325 sidor http://www.bokus.com/bok/97891270980...or-2000-talet/, men jag hittar bara begagnade. Betalningen verkar så krånglig. Jag har hittat en femte omarbetad upplaga från 2009. http://www.bokus.com/bok/97891271173...or-2000-talet/ Jag undrar om det går lika bra att använda den nyaste upplagan? Brukar det vara samma eller går det helt åt pipan om jag beställer den nyaste fastän det står i planeringen att det ska vara boken från 2003?

Jag behöver snabb hjälp så jag är tacksam för hjälp. Skickade med två länkar i inlägget så man kan jämföra böckerna.
Citera
2011-08-11, 14:44
Medlem
Carobnjaks avatar
Kör på den nya upplagan. Du läset antagligen till lärare eller liknande och är i början av utbildningen. Då är det viktigaste att du läser ordentligt än att du läser exakt det som de tänkte. Läser du några sidor för mycket eller för lite spelar ingen roll. Så länge du förstår sammanhanget och vad kärnan är.

Dessutom brukar nyare upplagor vara omarbetade för att just vara bättre. Språket och dispositionen putsas till och nya rön i ämnet byts ut mot äldre.
Citera
2011-08-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Kör på den nya upplagan. Du läset antagligen till lärare eller liknande och är i början av utbildningen. Då är det viktigaste att du läser ordentligt än att du läser exakt det som de tänkte. Läser du några sidor för mycket eller för lite spelar ingen roll. Så länge du förstår sammanhanget och vad kärnan är.

Dessutom brukar nyare upplagor vara omarbetade för att just vara bättre. Språket och dispositionen putsas till och nya rön i ämnet byts ut mot äldre.

Nej, jag ska läsa till hälsopedagog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in