2011-08-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur skulle man lösa det politiskt, menar du?

Se till att adoptionsbyråer följer de regler som finns, att de samarbetar även med organisationer utomlands som accepterar homosexuella par.
Citera
2011-08-11, 17:16
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Här:

Herregud. Om du har varit fertil och skaffat barn så har du väl ändå gjort det?
Citera
2011-08-11, 17:17
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Se till att adoptionsbyråer följer de regler som finns, att de samarbetar även med organisationer utomlands som accepterar homosexuella par.

Ok, så hur ser man till det?
Citera
2011-08-11, 17:18
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Herregud. Om du har varit fertil och skaffat barn så har du väl ändå gjort det?

Så i själva verket menade du inte alls att det är oförmågan att få barn som gör föräldern sämre?
Citera
2011-08-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Det är inte naturligt för två av samma kön att leva tillsammans som kärlekspar *1 och inte nog med det, det är dessutom förbjudet *2 och som inte det vore nog så leder det dessutom till helvetet *3. Men nu ska jag inte ta fram konkreta bibeltexter som förbjuder homosexualitet utan nu ska jag istället konstatera det faktum att både Jesus och Paulus framhåller man + kvinna som den enda naturliga kärleksparformen. Så då är frågan, hur kan någon tro att regnbågsfamiljer är naturligt när bibeln talar om att endast man + kvinna är naturligt som kärleksparform?

1. "Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse." (Rom 1:27-28.)
"
2. Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.
" (3 Mos 18:22)

3. Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män, inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare - ingen sådan får ärva Guds rike. (1 Kor. 6:9-11)

Men har du aldrig tänkt på att använda dina egna hjärnceller istället för att hämta all info ifrån en löjlig bok?
Citera
2011-08-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Det är väl naturligt eftersom att det existerar.

haha ... den var bra. Mitt bidrag blir nog att var och en bör fokusera på att göra något bra och vettigt av sitt eget sexliv istället för att ge pekpinnar åt andra
Citera
2011-08-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Så då är frågan, hur kan någon tro att regnbågsfamiljer är naturligt när bibeln talar om att endast man + kvinna är naturligt som kärleksparform?

För att bibeln är förlegad och ju längre tiden går desto mindre påverkar bibeln och dess normer vårt samhälle, eller vad tror du?
Citera
2011-08-11, 17:44
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Jag skulle mycket hellre vuxit upp i en kärleksfull regnbågsfamilj än i den oerhört vidriga kärnfamilj som jag blev född och uppfostrad i !

Min make växte upp hos två kvinnor mitt ute i urskogen och han blev en ovanligt smart och omtänksam vuxen.

När han ser tillbaka på sin barndom har han inget att klaga över, tvärtom kände han sej älskad, stöttad och förstådd trots att han har ADHD.

Jag som blev uppfostrad av mina biologiska föräldrar ska snart gå få i hypnosterapi för att försöka glömma min hemska uppväxt.

På grund av att kyrkan hellre ser att barn blir torterade i kärnfamiljer än att tillåta homosexuella att bilda familjer, så har vi gått ur svenska kyrkan.

Visst finns chansen att samma sak kan inträffa i en regnbågsfamilj, men man kan ändå föreställa sej att risken för barnmisshandel minskar drastiskt om barnen är planerade långt i förväg av en större familj ex två mammor och två pappor.
Ju fler som är involverade och tar ansvar desto mindre risk för vanvård.
Av många skäl !
Citera
2011-08-11, 17:51
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Så i själva verket menade du inte alls att det är oförmågan att få barn som gör föräldern sämre?

Om du gav fan i att vrida på det jag skriver och ta saker ur sitt sammanhang så KANSKE jag skulle fortsätta föra en diskussion. Men nä.
Citera
2011-08-11, 18:27
Medlem
AdvocatusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Jag skulle mycket hellre vuxit upp i en kärleksfull regnbågsfamilj än i den oerhört vidriga kärnfamilj som jag blev född och uppfostrad i !

Min make växte upp hos två kvinnor mitt ute i urskogen och han blev en ovanligt smart och omtänksam vuxen.

När han ser tillbaka på sin barndom har han inget att klaga över, tvärtom kände han sej älskad, stöttad och förstådd trots att han har ADHD.

Jag som blev uppfostrad av mina biologiska föräldrar ska snart gå få i hypnosterapi för att försöka glömma min hemska uppväxt.

På grund av att kyrkan hellre ser att barn blir torterade i kärnfamiljer än att tillåta homosexuella att bilda familjer, så har vi gått ur svenska kyrkan.

Visst finns chansen att samma sak kan inträffa i en regnbågsfamilj, men man kan ändå föreställa sej att risken för barnmisshandel minskar drastiskt om barnen är planerade långt i förväg av en större familj ex två mammor och två pappor.
Ju fler som är involverade och tar ansvar desto mindre risk för vanvård.
Av många skäl !

Argumentet om den ”vidriga” kärnfamiljen har redan varit uppe och det är av mindre betydelse vad gäller adoptionsmöjligheter. Där det finns homosexuella par som vill adoptera finns nog också heterosexuella och det finns ingen möjlighet att avgöra vilket par som är minst lämpligt utifrån potentiell ”vidrighet”.

Vad gäller er mans uppväxt med två kvinnor så är det väl ett exempel på en god uppväxt hur som. Tror ni att hans ”ovanliga” smarthet och omtänksamhet beror på att han hade två ”mödrar”?

I övrigt är väl Svenska kyrkan tämligen liberala i sådana här frågor? Eller var det en annan tid när ni gick ur kyrkan?
Citera
2011-08-11, 19:51
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilket idiotiskt inlägg. Då kan jag lika gärna säga att jag inte vill bo i samma land som fördomsfulla idioter som du.

Är jag fördomsfull som anser att man ska få fatta sina beslut själv här i livet? Man måste inte gilla alla, man måste inte acceptera allt beteende.
Citera
2011-08-11, 20:34
Medlem
Men när har bibeln någonsin haft rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här