2011-08-11, 17:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
För att jag anser att en mamma och en pappa är en viktig del av ett barns uppväxt. Dessutom finns det fortfarande problem i samhället som komplicerar saker och ting.

Då vill du givetvis även kvotera föräldraledigheten? Samt förbjuda hemmamammor och pappor som jobbar för mycket?
Citera
2011-08-11, 17:07
Medlem
Olga-Reets avatar
Det är även onaturligt att bruka elektriska apparater, bo i hus, tillaga sin mat, använda deo, bränna sprit och köra bil. Eller har nån sett ett vilt djur göra något av detta? Bara för att något är "onaturligt" betyder inte det att det är dåligt.
Citera
2011-08-11, 17:09
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
ja, fördomar från människor som dig. Du har fortfarande inte beskrivit varför inte ett homosexuellt par skulle bli lika bra föräldrar som heterosexuella. Exakt hur tar barnet skada, menar du? Det finns många barn som växer upp med mammor och pappor, men ändå inte får en perfekt uppväxt, liksom det finns många barn som växer upp utan en mamma och en pappa och ändå får en bra uppväxt. Det handlar inte om sex eller kön. Det handlar om att man älskar sitt barn och tar hand om det. Att man vill ta hand om ett barn, inte vad man gör i sängen. Man är väl inte bara sin sexuella läggning? Vilka egenskaper hos homosexuella skulle göra dem till sämre förälder? Om ditt argument är att alla barn ska ha en mamma och en pappa, så faller ju det rätt så platt eftersom det inte är så verkligheten ser ut i många familjer. Om ditt argument är att barn skulle bli mobbade när de växer upp, så kan de ju bli det även om de växer upp i en heterosexuell familj.

JAG HAR JU SKRIVIT DET FÖR HELVETE. BARN SOM SAKNAR MODERS OCH FADERSGESTALTER HAR EN TENDENS ATT BLI STRULIGA.

Du pladdrar ju bara på med dina inlärda argument, har du ingen egen åsikt? En egenskap som gör homosexuella till sämre föräldrar är te.x att DOM INTE KAN FÅ BARN. Man har ingen "rätt" till att skaffa barn. Du tycker alltså att familjer där barnet bara har en mamma eller en pappa är bra? Jag har aldrig skrivit att jag tycker det är bra iaf.

Svara på vad jag skriver istället för att spy ur dig floskler som ungvänster lärde dig som liten.
Citera
2011-08-11, 17:10
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Då vill du givetvis även kvotera föräldraledigheten? Samt förbjuda hemmamammor och pappor som jobbar för mycket?

Nej men det är en djävla skillnad.
Citera
2011-08-11, 17:11
Medlem
Citat:
Hur menar du att man ska se till att de följer de regler som finns utan att använda sig av våldshot?

Eh, det skrev jag ju i mitt inlägg. Det är ju en politisk fråga att se till att de svenska adoptionsbyråerna följer de regler som finns, att inte diskriminera homosexuella par.
Citera
2011-08-11, 17:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
En egenskap som gör homosexuella till sämre föräldrar är te.x att DOM INTE KAN FÅ BARN.

Så, om man skaffar ett barn och därefter steriliserar sig, så är man helt plötsligt en sämre förälder?
Citera
2011-08-11, 17:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Eh, det skrev jag ju i mitt inlägg. Det är ju en politisk fråga att se till att de svenska adoptionsbyråerna följer de regler som finns, att inte diskriminera homosexuella par.

Hur skulle man lösa det politiskt, menar du?
Citera
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Så, om man skaffar ett barn och därefter steriliserar sig, så är man helt plötsligt en sämre förälder?

Vart någonstans har jag skrivit det? Du har ju fortfarande varit med och skapat ungen själv?
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Nej men det är en djävla skillnad.

Inte enligt vad du själv skrev. Eftersom det var avsaknaden av båda föräldrabilderna du ojade dig över.
Citera
2011-08-11, 17:14
Medlem
Citat:
JAG HAR JU SKRIVIT DET FÖR HELVETE. BARN SOM SAKNAR MODERS OCH FADERSGESTALTER HAR EN TENDENS ATT BLI STRULIGA.

Du pladdrar ju bara på med dina inlärda argument, har du ingen egen åsikt? En egenskap som gör homosexuella till sämre föräldrar är te.x att DOM INTE KAN FÅ BARN. Man har ingen "rätt" till att skaffa barn. Du tycker alltså att familjer där barnet bara har en mamma eller en pappa är bra? Jag har aldrig skrivit att jag tycker det är bra iaf.

Svara på vad jag skriver istället för att spy ur dig floskler som ungvänster lärde dig som liten.

Du behöver inte skrika. Vadå inlärda argument, varför är mina argument inlärda medan dina är så otroligt klarsynta? Jag har en egen åsikt. Jag bygger inte mina argument på mina fördomar utan på min utgångspunkt att alla människor är av samma värde. Om två personer som älskar varandra så spelar det enligt min mening ingen roll om de är bi, homo eller hetero. Det är inte den sexuella läggningen som avgör om man blir en bra föräldrar. Du säger att jag ska svara på dina inlägg, det har jag gjort, det är du som undviker varje fråga om varför homosexuella föräldrar skulle bli sämre föräldrar? Exakt hur skadas barnet? Du har absolut inga teoretiska undersökningar som backar upp dina påståenden. Hur vore det om du kunde läsa på lite innan du enbart bygger dina uppfattningar på fördomar?
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Vart någonstans har jag skrivit det?

Här:

Citat:
En egenskap som gör homosexuella till sämre föräldrar är te.x att DOM INTE KAN FÅ BARN.
Citera
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Inte enligt vad du själv skrev. Eftersom det var avsaknaden av båda föräldrabilderna du ojade dig över.

Jag ojar mig lika mycket i de fallen där det händer i heterosexuella förhållanden. Det är inte bra. Skillnaden ligger i att det är DERAS barn och inte någon annans som dom leker med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in